Big Data Analysis за по-успешни PR кампании

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
8e14ced297841da306f2cd8d4f09b3db
Надеждност, доверие, бранд репутация
03.06.2013
dount_can_be_removed_by_action
За скромността на PR или крайно време е за самореклама!
17.06.2013

Big Data Analysis за по-успешни PR кампании

1d214b538dc474c996627ffc25bc1e0c

Вероятно някои от вас, също както и аз доскоро, не знаят какво е това. Е, съвсем на кратко, Big Data (на български го мернах на доста места като „големите данни”), представлява технологичен феномен, който буквално обединява цялото ни „цифрово” или „онлайн” присъствие, поддържайки единно „досие” на всеки един от нас.

1d214b538dc474c996627ffc25bc1e0c

В Big Data се включва абсолютно всичко – от това какво, кога и как постваме в социалните мрежи, през какво, кога и къде плащаме с кредитната си карта, до това какви здравни изследвания кога сме си правили и резултатите им са излезли онлайн… Обемът на тези данни е гигантски и затова неслучайно явлението среща сериозна съпротива в целия свят. Скептиците вероятно с право го оприличават на материализация на представата за „Големия брат”. С други думи – става въпрос за огромен информационен ресурс, който би могъл да бъде използван вероятно срещу самите нас…

Дори и така да е, на този етап това явление в пълната му версия е по-скоро „предстоящо”. Това, което към момента се оприличава на елемент от Big Data, е най-общо интернет потреблението ни, употребата на социалните медии и интензитета, с който използваме смартфоните си. Данните, които изследователи на този феномен тиражират, са доста любопитни и убедена съм, тепърва ще представляват сериозен интерес за комуникационните експерти, независимо в коя сфера на бизнеса развиват творческия си потенциал.

Ето малко любопитни данни, свързани с всекидневната употреба на Big Data в световен мащаб *:

  • 60% от потребителите на мобилни услуги, не само, че не намаляват потреблението си, но и използват интернета на мобилните си телефони активно и в извънработно време – по време на вечеря и дори преди да заспят, докато лежат в леглото си.
  • 66% от собствениците на смартфони спят с тях.
  • 25% от собствениците на смартфони си проверяват профилите в социалните мрежи, докато вечерят със семейството.

*Данните са взети от отворена лекция на Ула Койуковски в София, вице-президент на световната IT компания Comptel.

Тук идва и основното – изследванията на Big Data със сигурност ще се превърнат в ключови за успешните комуникационни кампании от близкото бъдеще. Просто, колкото по-добре познаваме аудиториите си, толкова по-успешни кампании ще правим за тях. И в това твърдение, разбира се, не би имало нищо кой знае колко новаторско, ако то не се случваше в условията на родната ни действителност, в която професионалните предварителни изследвания на аудиторията, все още не са сред задължителните елементи в една кампания.

Към момента, доста малък е процентът на клиентите, които оценяват значението на дълбочинните изследвания на аудиторията и са готови да инвестират в тях. Искрено се надявам, обаче, че колкото повече идеята за Big Data навлиза в нашия живот и бизнес, толкова повече именно тя ще подпомогне по-бързото осъзнаване на необходимостта от предварителни изследвания – като цяло. А нуждата е наистина огромна – все пак, аудиторията представлява 35% от ефективната комуникация. Останалите 2/3-ти са каналът и посланието.

The following two tabs change content below.
Д-р Кремена Георгиева е PR консултант с опит и в медиите. Експерт е по PR, убеждаваща комуникация и публично говорене. Лектор е на различни обучения, както в България, така и в чужбина. Създател е на онлайн пространството, посветено на най-добите световни PR кампании – PR@Festivals. Блогър.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php