Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
margaret_thatcher
„Железният” стил на Желязната Лейди
15.04.2013
cocacolalogo
Бъдете „Кока-Кола“ в социалните мрежи!
24.04.2013

Chek-list за безпроблемни събития

SONY DSC

Дойде пролетта и с нея – желанието на клиентите за повече събития. Какво по-добро от това, ще кажете вероятно вие. О, със сигурност няма по-добро, но за да останат всички доволни на финала на събитието, няколко са нещата, които с времето са се превърнали в абсолютно задължителни. Не, че ако се спазят няма да се предотвратят всички „непредвидени случки”, но пък нали именно непредвидените случки все пак са си част от тръпката на събитийния мениджмънт!?

event_management

Преди време правих проучване на тема „най-големите клишета в PR”. В него, родните събитийни мениджъри показаха, че са абсолютно единодушни, в това че голяма част от клиентите все още възприемат организирането на специални събития за работа, която… хм, като че ли не винаги оправдава съвсем разходите по нея.

Колко обаче „мейкинг” има във всеки един детайл по това мероприятие, само този, който не се е занимавал лично, не може да си представи. От работата с дизайнерите по визиите, през работата с печатниците по реализирането им, декорацията, сценария, криейтива, сцената, гостите, водещите…да, водещите и техните настроения. Почти всеки събитиен мениджър има поне няколко любопитни случки, за които жълтите вестници биха се избили, свързани с известните личности и техните „особени” състояния. Но – професионализмът повелява те, разбира се, да останат просто поредната серия „градски легенди”, запазени единствено за меморатите, които ще бъдат писани един ден на брега на красиво езеро в идилична обстановка…

Реалността, обаче, е нещо съвсем различно. В нея човекът, който пряко отговаря за провеждането на едно – иначе казано – „добро парти”, залага нерви, сън, дори приятелства. Няколко пъти „умира” преди самото мероприятие и поне още толкова – по време на него. Защото, просто такава му е работата.

SONY DSC

 

Преди да изпаднем в прекален меланхолизъм обаче, предлагам заедно да надникнем в едно от абсолютно задължителните неща, които всеки истински професионалист трябва да носи със себе си, за да може да „закърпва” всякакви ситуации, възникнали преди и по време на кажи-речи всеки специален ивент – чантата на събитията. Ето какво намираме в нея:

  1. Ножица, макетно ножче – винаги има какво да се отреже, да се премахне. Ръчният труд за доизкусуряване е почти абсолютно задължителен.
  2. Игла и конец, свински опашки, тел бод – както за отрязване, така и почти винаги има нещо за защипване и прихващане. Понякога ключови елементи от декорацията на емблематични събития са прихванати „аварийно” със свинска опашка. Или с кламер.
  3. Чоропогащник – в случай, че на водещата полата е много къса, а краката не са съвсем добри, този прозаичен елемент от чанта се оказва буквално „събитийно спасяващ”. Все пак – ако има шум в комуникацията, било то и под формата на „не-добре-изглеждащи-крака”, никой журналист няма да слуша официалните лица, а вниманието му ще е насочено в различна посока и това със сигурност ще се отрази на написано от него по-късно.
  4. Пирончета и кабърчета – без излишни обяснения, винаги има нужда нещо да бъде прикрепено, така че да не хвръкне от внезапно появилият се вятър на събитието на открито, на пример.
  5. Шоколадче – Манекенки, моделки, актриси и други специални и красиви дами често имат проблем с ниското кръвно налягане, породен най-често от това, че не се хранят редовно. За такива неприятни случки, ударна доза сладко под формата на шоколадче, се оказва незаменим спасител на събития.
  6. Самообладание – каквото и да става, един професионален събитиен мениджър трябва винаги да успее да запази самообладанието си. Това, че монтажистите са се позабавили със сцената, водещият закъснява за собственото си събитие или звездата на вечерта внезапно отказва да излезе пред гостите, не бива да изважда организатора извън контрол. Винаги трябва да има вариант „B”, който се постига, освен с много опит и с много подготовка и предварително проиграване на всички възможни кофти ситуации.

И ако въпреки всичко казано, не съм успяла да ви убедя много в това колко всъщност сложна и често – неблагодарна, е работата на събитийния мениджър, само си помислете за последния път, в който сами сте организирали рождения си ден извън града, в който живеете, и в него са били поканени повече от две коли хора… Никак не е лесно, а?

The following two tabs change content below.
Д-р Кремена Георгиева е PR консултант с опит и в медиите. Експерт е по PR, убеждаваща комуникация и публично говорене. Лектор е на различни обучения, както в България, така и в чужбина. Създател е на онлайн пространството, посветено на най-добите световни PR кампании – PR@Festivals. Блогър.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php