Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
10984_470370233017246_352896345_n
Как да изплуваме в морето от професионални събития?
29.04.2013
Facebook Beta App veche e fakt
Microsoft пусна Facebook beta за Windows Phone
08.05.2013

Facebook EdgeRank за начинаещи

facebook_93873286

За новите медии и за това как те променят изискванията към специалистите по комуникации сме си говорили не веднъж. Въпреки това, обаче, динамиката, с която се променят нещата в социалните мрежи повелява периодично да си ъпдейтваме темата, тъй като нищо в нея не е за постоянно. Едно от най-непостоянните неща, свързани с Facebook комуникацията и ефективното поддържане на корпоративни страници, се свързва с алгоритъма на социалната мрежа и с променливите, които влияят за оптимизиране на нашите публикации.

FBS_edge_rank

И за да не стане прекалено сложно за SEO (оптимизация за търсещи машини) неспециалисти, за каквито е предназначен предимно този текст, с риск да разсмея гурутата в бранша, ще се опитам да преведа някои понятия и основни положения.

Да започнем с EdgeRank или формулата на Facebook за оптимизаране на публикации. Според нея, три са основните компоненти, които участват във формирането на “мечтаната оптимизация”:

  1. Affinity (Ue),
  2. Weight (We) и
  3. Time (Te).

Какво точно се крие зад тези латински обозначения, обаче, в известна степен остава загадка дори и за най-големите специалисти по маркетинг за социални мрежи и това е така, защото от Facebook си запазват абсолютното право да променят алгоритъма, както и когато искат, предвид факта, че те печелят от реклама и тя трябва да се запази като единствена 100%-това алтернатива за всички „неспециалисти”.

Въпреки известната доза мистика, обаче, отделните компоненти се разделят най-общо на:

  1. активност и директни връзки между потребителя и публикацията,
  2. активност на потребителя по отношение на публикации на тази страница и
  3. времето или историята на взаимоотношенията между потребителя и страницата.

И тъй като обещах да преведа някои практически положения за подобряване на ефективността на поддържаните от нас Facebook страници, ето ги основните неща, които е добре да имаме предвид при публикуване, когато искаме публикациите ни да се виждат от повече хора и естествено – страницата ни да бъде по-посещавана и по-харесвана.

facebook_93873286

  1. Facebook харесва повече картинки, отколкото текст. Картинките се оптимизират повече.
  2. Видеата също са доста предпочитани от алгоритъма на социалната мрежа, но трябва да се има предвид, че ако искаме да имаме по-голяма ефективност, по-добре е да ги качваме в самата страница, а не да публикуваме линкове към трети страни, в това число и собствени канали в YouTube.
  3. Харесалите публикация на нашата страница, виждат повече от нашите публикации.
  4. Провокирайте феновете си да говорят! Колкото повече коментари имате под публикациите си, толкова повече ще се виждат бъдещите ви такива от нови хора.
  5. Facebook толерира отбелязванията по снимки и те подобряват изключително нашата оптимизация. Ако успеете да накарате феновете ви да ви отбелязват – точка за вас!
  6. От социалната мрежа насърчават активното използване на допълнителните й опции – чат и съобщенията. Хората, с които сте си чатили скоро биват по-лесно известявани за вашите нови активности.
  7. Активното ви поведение към други профили в социалната мрежа също се насърчава от EdgeRank. С други думи – колкото повече коментирате или харесвате публикации на други хора, толкова по-оптимизирани ще бъдат и вашите.
  8. Досаждането с глупави или многобройни постове, обаче, е доста сериозно санкционирано от Facebook. В тази връзка – ако някой ви Unlike-не или ви докладват – това ви връща доста „назад” в оптимизацията. В този смисъл, всеки Like на страницата е изключително важен.
  9. Хората, с които сте в една група, имате роднинска връзка или сте обявили по-близки отношения, според опциите на социалната мрежа, виждат по-лесно публикациите на страницата ви.
  10. Алгоритъмът на Facebook разпознава и ключови думи. В тази връзка, майсторите на SEO пишат коментари или публикации, в които използват известни имена, места и т.н. и не пропускат да ги тагнат.

Както се разбрахме още в началото, в социалните мрежи нищо не е на 100%, както и нищо не е за постоянно. Всъщност – най добрият съвет, свързан с ефективност във Facebook, се съдържа именно в думата „активност”, както и в провеждането на множество опити и дори – грешки. В тази връзка, когато става въпрос за поддържане на корпоративна страница – имайте предвид, че това не е работа за „по между другото”, нито за „писане-там-на-нещо-веднъж-на-ден”.

Точен и ясен план на публикациите в месеца ви гарантира по-голяма ефективност, демонстрира професионализъм и най-вече – уважение към времето и вниманието на феновете ви. И не забравяйте да напомняте на вашия шеф/клиент, че лайковете не продават и това, че имате безброй лайкове не означава задължително безброй продажби. Или, както казва един от българските специалисти по SEO – Иво Илиев, дори и 10 лайка на страницата ви биха били достатъчни, стига това да са десетте най-важни човека за вашия бизнес!

The following two tabs change content below.
Д-р Кремена Георгиева е PR консултант с опит и в медиите. Експерт е по PR, убеждаваща комуникация и публично говорене. Лектор е на различни обучения, както в България, така и в чужбина. Създател е на онлайн пространството, посветено на най-добите световни PR кампании – PR@Festivals. Блогър.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php