PR, Pinterest и силата на визуалното убеждаване

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
blow
Когато имиджът и репутацията не са просто „кухи” думи
04.02.2013
pod_prikritie
PR и продуктовото позициониране
19.02.2013

PR, Pinterest и силата на визуалното убеждаване

shutterstock_82561567

През изминалата седмица се състоя ежегодният световен PR форум в швейцарския град Давос и вероятно един от най-значимите изводи след поредицата от срещи на отбрания кръг световни топ експерти по комуникации, е че ерата на визуалното убеждаване едва сега започва. След бумът на Facebook идва неизбежното време на Pinterest, категорични са специалистите.

 shutterstock_82561567

Със сигурност всички ние, които ежедневно прекарваме достатъчно дълго време във Facebook, независимо от навиците си и установената зона на комфорт там, дълбоко в себе си даваме сметка, че рано или късно статуквото ще се промени. Изискванията ще пречертаят дневния ни ред и постепенно ще променят (отново) начина, по който разбираме и правим PR. Факт е, обаче, че в България традиционно тези процеси стават по-бавно, отколкото в по-развитата част от света. Въпреки това, колкото по-добре и по-от рано сме подготвени за трайното навлизане на новата социална доминанта (и тук не става въпрос само за Pinterest, а и за всяка друга социална мрежа, базирана на визуалния обмен), толкова по-плавен ще бъде преходът и по-високи ще са резултатите. А те – на финала, си остават най-важното, независимо чрез каква точно техника ще ги постигнем.

Сериозно доказателство в подкрепа на становището, изразено в Давос, представлява самият характер на визуалното. Както и в друг контекст сме споделяли – словото представлява едва 7% от процеса на убеждаването. Останалото е невербална комуникация. В рамките на писменото общуване, когато говорим за невербалното, всъщност ние говорим за шрифтове, размери, цветове, разположение на визуалните елементи, икони, снимки и т.н. извън словесни неща. Нещо повече – неоспорим факт е, че визуалните елементи се възприемат в пъти по-лесно и по-бързо от мозъка. Усилието е по-малко, а ефектът – по-голям. Разбира се, не при всички случаи. Изискванията към невербалната комуникация се развиват успоредно със степента, в която ние я оценяваме като значима за нашата социална реалност.

 Към момента Pinterest е най-голямата и най-използвана социална мрежа, профилирана в обмена на снимки и въпреки, че съществува от най-кратко време, успя да набере сериозна популярност и вече е трета по брой потребители след Facebook и Twitter. Това, което е важно да се знае за средностатистическия профил на потребителя й е, че преобладават жените (около 70%:30% – жени:мъже), средната възраст на най-активните потребители е между 25 и 44 години, повече от половината са семейни/с деца, около 70% от юзърите репинват съдържание (по данни на Mashable).

Ето какво още е добре да се знае от PR специалистите и да се използва приоритетно от тях при планиране и реализиране на комуникационни цели в тази визуална социална реалност:

Най-важно е да започнем да мислим визуално.

Ако досега не сме успявали да го правим, е – вече ще трябва. Лошата новина е, че все повече ще се налага на специалистите по комуникации да владеят поне някаква програмка за реализиране на визуално съдържание. И тук не казвам, че всички трябва да станем дизайнери, а по-скоро говоря за неизбежно и абсолютно задължително повишаване на визуалната грамотност.

Визуалното предвещава завръщане към корените на PR и генерирането на качествено съдържание. Когато преди вече доста години Бил Гейтс заяви, че съдържанието е царят, в едноименната си реч, вероятно сам не е съзнавал колко пророчески са думите му. Независимо, че всеки от нас може да посочи хиляди примери за кампании/техники/активности, които са само и единствено „опаковка”, то този етап в развитието на родния PR отива към края си. В ерата на визуалното посланието е всичко, а качественото послание кореспондира единствено и само с качествено съдържание. С нищо друго.

Освен визуално и качествено, трябва да мислим и out of the box”. Времето на визуалните медии не е времето на буквализма. Именно заради това ИМА място за всеки един бизнес в Pinterest, дори и за този, който се занимава с неща, които на прима виста не асоциираме с картинки, снимки или каквито и да е визуални материали. В това се крие основното предизвикателство и именно то ще провокира повече последователи, повече репинвания и – повече разпознаваемост на марката или услугата.

Изследвания по темата показват, че Pinterest е изключително подходяща за провеждане на игри. Всякакви съревнования, изследвания, конкурси са абсолютно добре дошли за потребителите. Характерът на мрежата прави преглеждането на информация бързо и забавно и това не отегчава потребителите и те са по-предразположени към „облъчване” с търговски характер. Разбира се, без да се прекалява.

Нека бъдем откровени – корпоративното видео у нас е в голяма степен тема табу за широката аудитория. Е, идва и неговото време. Под визуална култура и комуникация, се имат предвид не само статични, но и динамични визии. Работата на PR експертите все по-често ще се свързва с това да убеждават своите клиенти в смисъла да превърнат генерирането на визуално съдържание в част от своята комуникационна култура.

И за финал – нека не забравяме, че фотографията в голяма степен наподобява политиката – всички са убедени, че разбират от нея, но на финала – не всеки се гордее с постигнатите лични резултати. За да не изпадаме в изключително неприятното състояние на безнадеждност, нека просто платим на специалист да свърши, както фото, така и видео заснемането и обработката му. Инвестицията си заслужава усилието, а рискът не е оправдан, предвид факта, че визуалната комуникация и лесното и бързо споделяне носят и „тъмна страна” и в това категорично ни убеждават десетки групи във Facebook.

The following two tabs change content below.
Д-р Кремена Георгиева е PR консултант с опит и в медиите. Експерт е по PR, убеждаваща комуникация и публично говорене. Лектор е на различни обучения, както в България, така и в чужбина. Създател е на онлайн пространството, посветено на най-добите световни PR кампании – PR@Festivals. Блогър.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php