Най-лесният начин да привлечете нови клиенти

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
d41affca50cb69ba26b349484196dc5d
Изкуството да съблазняваш онлайн
17.07.2013
a1976497b70275532230e6ef2b0098e6
4 грешки, с които може да загубите доверието на своя клиент
24.07.2013

Най-лесният начин да привлечете нови клиенти

xl_summer-gadgets-cover-624-2

Искате ли да разберете кой е най-ефективният, най-лесен и най-евтин начин да привлечете нови клиенти? Съветвам ви първо да си зададете въпроса: Кое е по-важно за вас – клиентите или печалбата?

За да може да си отговорите на този въпрос, то вие трябва да сте напълно наясно със своята маркетингова стратегия. Предлагам ви два варианта, от които да изберете:

Вариант 1 – Ако вашата компания и нейните рекламни кампании са изцяло ориентирани към предлагането на продукт на  клиента, то за вас е по-важна печалбата.

Вариант 2 – Ако вашата компания и нейните рекламни кампании са изцяло ориентирани към предлагането на важна и полезна информация за клиента, то за вас по-важен е клиентът.

Какъвто и да е фокусът на вашата стратегия, всяка една компания има нуждата да се разраства и да привлича нови клиенти. Но точно фокусът играе ключова роля в това дали ще реализирате печалба. Парадоксът е, че ако фокусът ви е печалбата, то вие няма да реализирате голяма печалба. Доста странно, нали?

Повечето компании, ориентирани към печалбата, правят огромната грешка да третират новите потенциални клиенти по-добре, отколкото настоящите си. Според проучване на маркетинг специалиста Скот Стратън, да привлечеш нов клиент отнема от 5 до 10 пъти повече усилия и средства, отколкото да запазиш настоящ такъв. Според него много по-лесно и ефективно е компаниите да се ориентират към задоволяване на своите сегашни клиенти.

„ Топ приоритет за всяка една компания е да задоволи нуждите на своя сегашен клиент. Незадоволените клиенти не винаги се оплакват, те просто отиват да пазаруват другаде,“ Скот Стратън

И така – отново въпрос:

Кое е по-важно за вас – да привлечете нови клиенти или да запазите сегашните си?

А ако ви кажа, че можете да правите и двете неща едновременно?

Най-лесният начин да привлечете нови клиенти е да се грижите уникално добре за вашите сегашни. Трябва да бъдете наясно, че всеки един клиент има нужда да знае колко много сте загрижен за него. Използвайки информацията за настоящите ви потребители, вие бихте могли да се допитате до тях за съвет. Една от най-ефективните стратегии, които използва Скот Стратън, е „Stop, Start, Continue”. Той задава три въпроса, които целят да ангажират клиента емоционално към компанията, а не само финансово. Въпросите са следните:

  1. Какво трябва да спре да прави нашата компания?
  2. Какво трябва да започне да прави нашата компания?
  3. Какво трябва да продължи да прави нашата компания?

Допитвайки се до вашите клиенти, те ще се почувстват специални, защото смятат, че компанията цени тяхното мнение.  И какъв ще бъде крайният резултат?

  1. Много вероятно е клиентите ви да закупят друг нов продукт от вас
  2. Още по-вероятно е да разпространят ваша реклама или информация в социалните мрежи
  3. И най-вероятно е вашата компания да бъде препоръчана от тях на техни приятели и познати, а именно нови клиенти.

Не е тайна, че в днешно време има много недоволни потребители. Причината за това е, че повечето компании затрупват и притискат с рекламни материали своите клиенти. Оказва се, че този подход е неефективен, та дори е и вреден. С напредването на технологиите потребителите имат достъп до огромно количество информация. По този начин те се объркват и не могат да решат кое е най-добро за тях. Именно компаниите, които имат смелостта да кажат на своите клиенти от какво имат и нямат нужда, ще спечелят тяхното доверие.

„Престанете да рекламирате. Започнете да ангажирате“ Скот Стратън

Ако използвате друг или такъв тип подход, който е реализирал положителни резултати за вашия бизнес, моля споделете го и с нас в коментар под статията.

The following two tabs change content below.

Стилиян Запорожанов

Стажант at NewTrend.bg
Стилиян Запорожанов е 22-годишен финансист по образование, но авантюрист по душа. Занимава се със спорт от 14 години и интересите му са в областта на психологията, личностното развитие,екстремните спортове и маркетинга.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php