Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
image111
Търсачките за сравнение на цени играят водеща роля при онлайн пазаруването?
29.02.2012
research
България за първи път ще участва в мащабно проучване за медиа потреблението в Европа
29.02.2012
online shopping

Проучване на Civic Consulting по поръчка на ЕС излезе с нови данни за електронната търговия в България. По показател „общо пазаруващи онлайн” класацията на изданието ни нарежда на 22-23 място в ЕС пред страни като Кипър, Малта, Латвия, Литва и Унгария. По показател „редовно пазаруващи” сме дори по-добре – зад нас са Кипър, Румъния, Литва, Латвия, Словения, Унгария и Естония.

Докладът посочва, че 26% от имащите достъп до интернет в България пазаруват редовно, т.е. поне 1 път на месец, онлайн. 43% пазаруват по-рядко от 1 път в месеца онлайн. Това прави сборно 69% от интернет потребителите, което е доста обнадеждаваща цифра за е-търговията у нас.

Интересен факт е, че цели 32% от пазаруващите онлайн в България правят покупки от магазини извън територията на страната. Точно толкова е и средната стойност за ЕС. 41% от тези покупки са станали от Великобритания, 23% от САЩ, 21% от Китай, 19% от Германия и 15% от Франция. Мотивите, които изреждат българските потребители, са преди всичко по-изгодните цени в чуждестранните сайтове, по-големият избор и по-добро качество. Средно 464 евро е похарчил всеки пазаруващ в чужбина, сравнено със само 358 евро за покупки от онлайн магазини в България. Определено българските онлайн търговци има над какво да се замислят, според тези данни.

Като най-важни причини за онлайн пазаруването потребителите изтъкват по-евтините продукти, спестяването на време и усилия и по-големият избор. 41% от българските потребители, са посочели, че  едно от основните им притеснения при онлайн търговията е свързано с достъп до личните им и платежни данни. Най-често онлайн пазаруваме електронно оборудване (компютри, телефони, фотоапарати), дрехи, обувки, бижута, книги.

Според проучването начините за разплащане стават също все по-дигитални у нас. 59% използват наложен платеж (плащане при доставка), 29% кредитни карти, 28% дебитни карти, 24% платежни системи като PayPal, ePay.

The following two tabs change content below.

Мирена Димчева

Мирена Димчева е дипломиран бакалавър по Международни икономически отношения. Интересува се живо от дигитален маркетинг и IT, онлайн комуникации и реклама.

Коментари

коментара

1 Comment

  1. Гери казва:

    ето нещо ново на моя позната е 🙂 idfashion-bg.com

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php