Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
golden apple )2
„Златната ябълка“ с Kickstarter кампания за първия епизод
декември 12, 2015
DNA-nanobots
ДНК нанороботи ще се борят с раковите клетки на пациенти
януари 5, 2016

Маркетинг & Брандинг: Тенденциите на 2016

newtrend_strategy

Ако 2015 година беше определяна годината на видео маркетинга, то 2016г категорично ще бъде годината на big data и анализа на данни. Ще бъде още годината на виртуалната реалност и онлайн търговията през социалните мрежи. Вижте кои са другите топ- тенденциите, с които трябва да се съобразявате, ако искате брандът ви да бъде на гребена на вълната и прогнозите, които направи Newtrend Marketing – агенция за стратегически маркетинг и бизнес развитие.

newtrend_strategy

Видео и брандирани късометражни филми

Видео съдържанието, заляло мрежата през изминалата година ще продължава да бъде „сила“ и през идващата година. Всъщност според Social Media Today, до 2019г над 80% от интернет трафика ще бъде от видеа, което е с близо 64% повече спрямо 2014 година.

Проучване на Locowise от номеври 2015г сочи, че видео съдържанието увеличава органичния рийч на фен страниците във Facebook, както и ангажираността на потребителите.

LocowiseFacebookReachNovember2015

LocowiseFacebookEngagementNovember2015

И когато говорим за видео съдържание и брандинг, изобщо не става дума за традиционните блог публикации или YouTube видеа. По-скоро засягаме нетрадиционните сценарии и „човешки облик“ на компаниите – видео интервюта, забавни рекламни клипове или късометражни филмчета, „зад сцената“ и всичко, което би ангажирало вниманието на зрителите.

Казано с други думи – видо съдържанието съвсем скоро ще доминира в мрежата, а визуално оформените публикациите в социалните мрежи ще играят ключова роля що се касае до управлението на социалните бранд профили.

 

Facebook се превръща в новинарска „медия“

Подобно на видеосъдържанието, което бяхме свикнали да качваме и разглеждаме във видео платформите като YouTube и Vimeo, но постепенно се премества във Facebook, заради алгоритмите на социалната мрежа и рийча на аудиторията –  Instant Articles ще даде възможност на медиите да публикуват своето съдържание директно в социалната мрежа. Така те ще се откажат доброволно от трафика към сайтовете си – чрез линковете, които водят към източника на информация, но ще спечелят по-голяма аудитория.

Как е възможно? Facebook обявиха промени в алгоритмите си, чрез които този тип материали ще бъдат по-добре дистрибутирани в новинарските потоци на потребителите. Към момента услугата работи само на мобилни устройства.

В инициативата вече са се включили близо 350 издатели, сред които The New York Times, National Geographic, BuzzFeed, NBC, The Atlantic, The Guardian, BBC News, Spiegel и Bild, а The Wаshington Post взе решението да публикува цялото си съдържание в проекта на Facebook.

Instant Articles дава възможност издателите да запазят 100% от приходите си от реклама – тъй като приложението поддържа рекламни позиции или да разделят печалбата с Facebook в коефициент 70 на 30, за Facebook, ако се доверят за дистрибуцията на социалната мрежа.

И малко статистика:

  • През последните месеци органик рийчът и ангажираността на аудиторията на Facebook са достигнали най-ниските си равнища, според Locowise ;
  • Една публикация във Facebook достигна средно до 7,15% от всички фенове на фен страница, видео публикациите достигат ди 8,94% от феновете, линковете до 8,36%, снимките до 6,7%, а статус ъпдейтите до 5,23%;
  • Ангажираността на аудиторията (коментар, лайк, споделяне на публикация) е както следва: публикация – 5,77%, видео – 6,11%, снимка – 6.05%, статус – 4,04, линк – 3,82%;
  • 42,01% от страниците във Facebook плащат за реклама в социалната мрежа, за да достигнат до 28,98% от целия си рийч.

GIF картинки

Когато Facebook или Alphabet (Google) експериментират с нещо ново или пуснат нова услуга – не я подминавайте, никога не е случайно.

Миналата година анимираните GIF снимки станаха част от таймлайна на Facebook. Именно с тяхна помощ имате възможност да разкажете кратка история на бранда си и със сигурност ще увеличите видимостта на статуса си, очаква се през 2016г употребата им да се увеличи.

Кратките видео клипчета във видеоплатформата Vine също са инструмент, който ви съветваме да тествате.

Real-Time Storytelling – Live-Stream Social

Историите и маркетингът на съдържанието винаги са били сред водещите инструменти в бранд комуникациите – през 2016г те ще бъдат изведени на едно съвсем различно ниво – стрийминг на живо в социалните мрежи. Тествайте Meerkat и Periscope.

Native advertising и AdBlock-рите

Рекламата много отдавна е нещо повече от банер, макар рекламодателите все още да продължават да се интересуват много повече от импресиите,които закупуват, вместо от ефективността им.

През 2015г „проблемът с AdBlock-рите“ – приставките за уеб браузъри, които спират връзката до рекламните сървъри на издателите и ограничават показването на банерите най-после са на път да променят това. Според доклад на компанията Pagefair, само за последната една година използването на блокиращ софтуер е нараснало с 41%, а броят на потребителите, които филтрират своя трафик, е достигнал до 195 млн. през второто тримесечие на 2015 г.

По темата: Повече за възможностите за спонсориране на рубрика и бранд позиционирането чрез съдържание и добавена стойност за аудиторията в Newtrend Media, можете да научите на имейл info [at] newtrend.media.

newtrend.media

Анализът на данни и Big data

С нарастване популярността на дигиталния маркетинг, нараства и „страстта“ да се събират всевъзможни данни, за да се измери ефективността на вложените ресурси и средства – та нали именно това е основното преимущество на дигиталните канали.

С времето обаче, пропорционално на инвестираните усилия за събиране на данни нарастна и техния обем и стана все по-важно експертите да бъдат не само в състояние да разчетат ефективно данните, но и да използват адекватно събраните крос-метрики.

Именно това превърна big data и софтуерите за тяхното разчитане толкова ценни съюзници. Ако все още не сте проучвали пазара за подходящи инструменти в тази посока, съветваме ви през 2016г не само да го направите, но и да инвестирате в подобен. Метриките, които задължително следва да следите са:

  • Ефективността на уеб сайта си;
  • Ефективността на вложените усилия и ресурси за маркетинг в социалните мрежи;
  • Възвращаемостта на вложените ресурси за реклама;
  • Умението на маркетинг експертите и консултатите ви да прогнозират в краткосрочен, средносрочен и дългосрочен план тенденциите, които засягат пазарната ниша.

По темата: Newtrend Marketing  е агенция за стратегически маркетинг и бизнес развитие, чиято мисия е да предложи цялостни решения на бизнеса в областта на планирането, бизнеса и комуникациите с оглед устойчивото му развитие и растеж.

newtrend-data2

На какво ни научи 2015 година?

  1. Не забравяйте, че основните принципи в маркетинга за прозрачност, достоверност, човешко присъствие и награждаване лоялността на потребителите остават валидни. Заменете красивите снимките с видео.
  2. Увеличете рекламните си бюджети за социалните мрежи – органик рийчът спада с всеки изминал ден.
  3. Бъдете умни и оптимизирайте усилията си – инвестирайте в партньорства с инфлуенсъри и хора, които имат влияние върху таргет групите ви. Изберете популярни лица, които да споделят впечатления и опит за марката ви.
  4. Насърчавайте потребителите да споделят. Прехвърлете опита им от „преносимите джаджи“ или т.нар. wearables и изградете програма за лоялност и афилиейт на база точковата и бонификационна схема, която техните приложения им предлагат.
  5. Анализирайте – инвестирайте – оптимизирайте. Време е да се замислите за big data и как да интегрирате CRM софтуер и инструменти в бизнеса си. Не забравяйте за данните, които weаrables могат да ви дадат за ежедневните навици на потребителите.
  6. Социалните мрежи заемат толкова голяма част от ежедневието на потребителите, че е въпрос на време SEO тактиките да започнат да навлизат и там.
  7. Oculus Rift и виртуалната реалност ще бъдат следващото „голямо нещо“.
  8. Инвестирайте във видео съдържание. Още по-добре в real-time видео, още по-добре в real time video в социалните мрежи. И непременно тествайте Periscope.
  9. Приложенията за лични съобщения „изяждат“ потреблението на социалните мрежи. Следващият ход ще бъде съдържанието, което се изтрива след като бъде видяно – тип Snapchat. Facebook вече тестват подобен тип услуга в Азия, Viber пуснаха Wink.
  10. Онлайн търговията се премества в социалните мрежи – през годината Facebook тестваха функцията For Sale в групите, която дава възможност на потребителите да продават различни артикули.
The following two tabs change content below.

Ивелина Атанасова

Консултант - маркетинг и бизнес развитие at NewTrend: Media | Marketing | Events
Консултант по стратегически маркетинг и бизнес развитие с над 10-годишен опит. Собственик и основател на Newtrend: Media | Marketing | Events - онлайн медия, брандинг агенция и оргaнизатор на първата конференция за деца и технологии - Digital KidZ. Професионалните интереси и компетенции на Ивелина Атанасова са в областта на потребителското поведение, маркетинг анализи и прогнози, бизнес развитие.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php