Основните стъпки за създаване на маркетингова кампания по празниците

С наближаването на коледно-новогодишните празници, настана време за големия декемврийски маркетингов тласък. И сега, когато остават няколко седмици до голямото пазаруване в последния момент, е време да създадете впечатляваща рекламна кампания, която не само ще генерира печалби от закупените подаръци, но ще даде и сила на вашата марка през новата година. Създайте сами празничната си кампания в тези шест лесни стъпки:

marketing_guide

Стъпка 1: Поставете си цел

Преди да създадете кампанията, изключително важно е да решите какво искате да постигнете с нея. Примерни цели са:

  • Увеличение на продажбите;
  • Подобряване имиджа на марката;
  • Налагане на нов продукт или услуга;
  • Спечелване на повече лоялни клиенти.

След като сте си изяснили основната цел, си поставете подцели. Важно е подцелите ви винаги да бъдат конкретни, измерими, постижими, уместни и навременни. Примери за подходящи подцели са:

  • Да съберете повече информация за нагласите на потребителите си до определена дата на база тяхната онлайн активност;
  • Да достигнете до определен брой нови потребители до края на годината;
  • Да генерирате определен брой продажби чрез социалните медии до края на годината.

Стъпка 2: Създайте оферта

Офертата, върху която изграждате кампанията си, трябва да е в центъра на усилията ви. Това може да е награда или ваучер за намаление, например. Помислете какъв тип оферта би бил най-атрактивен за вашия „идеален“ клиент. Когато изграждате офертата си, насочете се към точно определена аудитория. Една от най-големите грешки на повечето компании е, че избират твърде общи награди тип „спечели iPhone”. Така може да имате много участници, но едва ли всички от тях ще бъдат част от желаната аудитория.

Обвържете офертата директно с поставената цел, например:

  • При цел „Увеличение на продажбите“, подходящи оферти са намаления, промо-пакети, ваучери за отстъпка от последващи покупки и др.;
  • При цел „Налагане на нов продукт или услуга“, подходящи оферти са намаление на продукта, безплатни мостри или продукти с неговата покупка, безплатна негова мостра с покупката на други продукти, нова реклама с известно лице, конкурс-викторина с въпроси, свързани с продукта, томбола, включването, в която става чрез изказване на мнение за продукта и др.

Стъпка 3: Изградете кампанията си

Почти всички компании, в които съм работила досега използват собствен сайт, за да изградят кампаниите си. Но, ако вие нямате такъв и ограничените средства не ви позволяват да си създадете, не се тревожете – винаги има по-евтин начин да направите кампания! Използвайте каналите, с които разполагате : магазини, профили в социалните мрежи, партньорски медии и т.н.

За да изградите своята кампания:

  1. Изберете типа кампания, който искате да създадете (конкурс, томбола, разпродажба, промо-пакети, ваучери за отстъпка и т.н.)
  2. Изберете графична форма за реклама (електронен/хартиен флаер, банер, видео, текстов пост и т.н.). Не забравяйте, че имате около 3 секунди, за да впечатлите потребителя и да го накарате да прочете цялата информация. За да повишите ефекта от кампанията за вас, добавете снимки и материали, които да представят марката ви. Формата на реклама, изберете спрямо каналите, по които ще я разпространявате.
  3. Изберете целевата аудитория на всеки от графичните елементи, като направете специфични промо материали за всички под-групи на вашите потенциални потребители. Например, ако продавате женска козметика, направете минимум два графични варианта на вашата оферта – един, насочен към жените, казващ, колко красиви ще станат те, ако я използват и един за мъжете, убеждаващ ги, че това е мечтаният подарък на жената до тях.
  4. Напишете подробен текст, обясняващ условията на кампанията (правила, срокове, ограничения, ако има такива и др.). Съобразете се с правните изисквания за съдържанието на държавата/държавите, за които ще важи кампанията. Ако правите конкурс с награди, това е задължително. Уверете се, че правилата включват информация за началото и края на конкурса, включващи точни часове, пълни условия за участие, обяснения на всички начини за участие и правни разпоредби, които важат за самия конкурс.

Стъпка 4: Създайте маркетинг план

Успехът на вашата кампания до голяма степен зависи от начина, по който я популяризирате. Ако наградата за томболата или отстъпката е голяма, тогава бързо ще спечелите доста внимание. Ако обаче е по-скромна, ще имате нужда от промо план.

Ето и няколко предложения:

  • Обновете снимките в страниците си в социалните мрежи с детайли за кампанията;
  • Изпратете имейли до вашите фенове (уверете се, че темата на имейла е атрактивна);
  • Напишете блог пост или предложете мостри на популярни блогъри;
  • Публикувайте връзка към вашата кампания в социалните мрежи, които използвате;
  • Използвайте платена реклама в социалните мрежи, които използвате.

Стъпка 5: Публикувайте кампанията си

Последната част от процеса е публикуването на кампанията. Планирайте постовете си онлайн и създайте календар с датите, в които искате да бъдат публикувани. Вземете под внимание спецификата на аудиторията си по отношение на пол и възраст, за да подберете най-подходящото време за публикация на постовете. Не се колебайте да таргетирате визуализацията на самите публикации, като използвате различни подходи и графични елементи.

Стъпка 6: Водете статистика за кампанията си

Този етап е препоръчителен, за да може с времето да придобиете реална представа, кои са най-ефективните за вашата марка видове кампании и да използвате основно тях за постигане на своите пазарни цели. Необходимата статистика варира според целите ви, но може да включва елементи като придобити новите потребители, реализирани продажби, активни източници на трафик и потребители и др.

Желая ви успех с кампаниите и щастливи празници!

The following two tabs change content below.
Цвета Калейнска живее в САЩ от 2008 г. През 2010 г. е коронясана за Мис България Диаспора САЩ и започва кариерата си на модел. През 2012 г. завършва колежа “Св. Франциск” с дипломи по „Маркетинг мениджмънт“ и „Международен бизнес и икономика“ , а през 2015 с магистър от Градския Университет на Ню Йорк. Пред камерите или зад кулисите на големи социално мрежови кампани, Цвета е доказана сензация зад океана. Работи като директор за социалните мрежи за корпорацията Brandwatch. в Ню Йорк.

Реклама

  • Промо код: NEWTREND - 10% отстъпка за всички услуги на SuperHosting.BG - хостинг планове и домейни, нови услуги.

Фейсбуки:

Коментирай

© 2015 Newtrend Media Marketing Events Ltd. | Използването на съдържанието или част от съдържанието на NewTrend, на лого или символи, които се асоциират с марката, без изрично разрешение, подлежи на законови и финансови санкции. Всички права запазени.

css.php