Защо харесваме брандовете толкова, колкото хората?

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
„Ледена епоха“
11.05.2015
social-media-soup-on-wooden-surface
Маркетинг в социалните мрежи
01.07.2015

Защо харесваме брандовете толкова, колкото хората?

Brands-Like

Всеки от нас е споделял, колко обича даден бранд. Било то Apple, Mercedes, Nike или киселото мляко със синята кофичка от супермаркета. Но дали наистина изпитваме чувства на любов към даден продукт, така както бихме изпитвали към половинката си?

Brands-Like

За да отговорят на този въпрос, от университета Бергиш в Германия са формирали изследователски екип, воден от маркетолога Тобиас Лангнер. Верни на своите инстинкти, те поставят любовта между хората на много по-високо ниво, от тази към брандовете. В крайна сметка не грешат, но резултатите показват, че чувствата, които се образуват са подобни на тези, когото харесваме човек.

„Подбудената емоционалност от обичаните брандове е толкова интензивна, колкото тази от на близък приятел. Освен това, потребителите изпитват такива чувства във връзка с брандовете, които са дори по-позитивни от тези, подбудени от връзка с някого,“ споделя Тобиас Лангнер.

Изследователите започнали работа със структурирано интервю на 60 човека относно брандове и хора, които те обичат и харесват. И двата обекта на изследване са дали позитивни отзиви, но дори и най-силната любов към бранд не е била близо до любовта към човек. Когато независими програмисти анализирали интервютата за емоционални изказвания, те са открили, че

  • 90% са били свързани за близък приятел,
  • 83% за бранд, който обичат
  • и едва 67% за бранд, който харесват.

Проблемът с разчитането на тези интервюта за любовта, възниква от това, че по природа е трудно да се изрази самото чувство.  Затова, като последвало изследване, учените се насочват към чувствата. Набират 20 участници, които са в отдадена връзка и им показват снимки на: тяхната половинка, добър приятел, бранд, който обичат и такъв, който харесват. Изследванията протичат като се измерва възбудата на кожата и се прилага емоционален тест.

Резултатите потвърждават тези на интервюто – кожата показва много повече признаци за възбуда при се вида на гаджето, отколкото при този на iPhone.

Изследователите възприемат тези резултати, като встъпителни. Двата теста, особено този с тялото е имал много малка площ на изследване. Същинските контакти с хора и брандове може да предизвикат различни психологически отзиви, от тези на предварителните резултати. И състоянията харесвам и обичам си остават относителни от човек на човек, но и изменчиви при дадена личност.

The following two tabs change content below.

Алкин Бейзат

Стажант at Newtrend Marketing: Агенция за стратегически маркетинг и бизнес развитие
Алкин Бейзат учи програмиране в ТУ-Варна. Вицепрезидент "Професионални стажове в чужбина" в студентската организация AIESEC.

Коментари

коментара

1 Comment

  1. Survey.bg казва:

    Маркетинговата цел на повечето брандове е именно да стигне до сърцето и душата на потребителя. Да се покаже като „френдли“ и да придаде човешко лице и душа на продукта си, е приоритет на всяка компания, която цели да привлече и запази клиенти. Защото точно емоционалната обвързаност прави потребителите лоялни. И все пак… добре е, че хората все още се привързват повече към хора отколкото към марки 🙂
    Подобни статии са интересни и важни. Карат ни да се замисляме дали не обръщаме повече внимание на iPhone си отколкото на приятелите.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php