Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
facebook-audience
Facebook Audience Network и новите рекламни формати
01.05.2014
google-adwords
Изкуството да „анализираш“ телефонните си обаждания през Adwords
20.08.2014

Банерите не работят, каква е алтернативата?

8010bf5c968cf62d7a4648cea00b2e7e

Вече няколко месеца следя разгорещени дискусии по форуми и специализирани новинарски сайтове относно „гибелта на банер рекламата“. Всъщност собственото ми мнение клони в подобна посока, не защото не харесвам банерите, а защото считам, че „шумът“ от всички рекламни послания вече е толкова голям, че ефективността им неминуемо спада и остават незабелязани от потребителите. Какво е решението? Все по-голяма популярност набират WiFi рекламата, видео рекламата, мобилната и нейтив рекламата, както разбира се и т.нар. „нови звезди“ или нестандартни рекламни банери.

8010bf5c968cf62d7a4648cea00b2e7e

Статистиките показват, че най-популярните банер формати 300×250 и 728×90 – използвани вече повече от 10 години показват най-ниски резултати.

„Традиционният медиа модел е предизвикателство в наши дни,“ споделя в интервю за BusinessInsider Джон Батъл, визионер и рекламен експерт,“необходим е изцяло нов подход за печелене на пари онлайн, а банер рекламата категорично замря.“

Каква е алтернативата?

Замислени с фокус върху посланието, ефективността и креативността, все по-голяма популярност набират „новите звезди“ на IAB:

  • IAB Portrait
  • IAB Slider
  • IAB Billboard
  • IAB Filmstrip
  • IAB Pushdown
  • IAB Sidekick

Интересното при всеки от тях е, че потребителят не само вижда рекламното послание, но то бива „отделено“ като независимо от общото информационно съдържание на сайта, където е публикуван банера, а потребителят бива насърчаван да комуникира с банера.

Само преди дни Google представиха трите рекламни формата на Google+, които също насърчават комуникацията на потребителя с бранда посредством рекламното послание в банер карето.

Макар и с носталгия, все повече рекламодатели осъзнават необходимостта от това посланието им да бъде поставено в среда, където ще успее да ангажира и да бъде забелязано – посредством WiFi (при свързване към мрежата), мобилна реклама -най-често под формата на банери, видео рекламата или нейтив рекламните съобщения, разположени като част от общото информационно съдържание.

И макар всички да осъзнават силата на новите и най-вече „нестандартни“ рекламни формати, все още има колебания и несноти по отношение на тяхната продажба, разполагане в сайтовете, измерване и оптимизация, най-вече.

Изледванията на IAB показват, че потребителите са два пъти по-склонни да взаимодействат с „новите звезди“, отколкото с цитираните по-горе два формата 300х250 и 728х90. В допълнение на това, потребителите реагират два пъти по-бързо на новите рекламни формати и са до 31% по-ангажирани с посланието, намирайки го за забавно и атрактивно.

Ръководствата за употребата им и техническите изисквания могат да бъдат открити ТУК.

Нейтив реклама

Нейтив рекламата е обвързана със съдържанието. Според определението на IAB целта на този тип реклама е посланието да бъде така разположено, че визуално то да създава впечатлението, че е част от съдържанието – в медиите това са рекламните полета, разположени по средата на статии, рекламните съобщения на Google Adwords измежду търсачката на Google, Sponsored Stories на Facebook в новинарския поток също са такъв тип реклами, както и различни уиджети с препоръки и списъци с препоръчани артикули, разположени в сайтовете.

IAB разпространява вече безплатно ръководство, в което са описани подробно всички принципи за ефективна употреба на новия формат с една единствена цена – да бъде изготвен и следван стандарт, първият по рода си в рекламанта индустрия изобщо, чиято цел е само и единствено популяризация и разпознаваемост на бранда.

Мобилна реклама

Предполагам за никого не е учудващ факта, че мобилната реклама покорява все повече върхове и привлича все по-големи бюджети. Според едно изследвано преди около две години, след като отворят очите си сутрин, потребителите посягат първо към телефона, а не към човека до тях.

Най-успешен рекламен формат към момента и в мобилната, и във WiFi рекламата се явява IAB Full Page Flex формата, който заема цялата ширина на мобилното устройство.

flex-video

Видео реклама

Дали защото предава най-лесно емоции, защото е твърде близка за TV рекламата или някак твърде дълго вече всички говорим за силата на видеопосланието, но е факт, че измежду всички нови предложения видео рекламата печели най-бързо свои почитатели.

Посредством YouTube могат да бъдат достигнати до 72% от онлайн потребителите в България и над 50% от населението над 16 години в страната. Доскоро в България можехме да монетизираме споделените си видеоклиповe (включително тези на артистите) само с реклами от малки банери, които излизат в долната част на екрана. От средата на месец април 2014 вече е достъпен и форматът TrueView. Той позволява интегрирането на кратка видеореклама преди, по време или в края на клипа, която може да се прекъсва след изминаването на първите пет секунди. Така тя не пречи на потребителя, а рекламодателят не плаща нищо, когато рекламата е прекъсната.

„Музикаутор“ също подписа споразумение с YouTube за лицензиране на авторски права. Това ще даде възможност на българските творци, които са представени от организацията, да получават приходи от реклама при гледането на техните произведения в сайта.

Истината е, че промяната е вече факт – стандартните банери във форматите, които познаваме и сме свикнали да използваме – 300х250, 728х90 и 468х60 вече не работят и не са ефективни. Трябва да го осъзнаем и приемем – както рекламодателите, така и от медиите. От нас зависи да прегърнем новите възможности и да комуникираме брандовете по иновативен, интересен и ангажиращ начин, за да привлечем вниманието и лоялността на потребителите, а дали това ще стане посредством мобилна, WiFi реклама, видео, нейтив реклама или съдържание е въпрос на избор и стратегия.

The following two tabs change content below.

Ивелина Атанасова

Консултант - маркетинг и бизнес развитие at NewTrend: Media | Marketing | Events
Консултант по стратегически маркетинг и бизнес развитие с над 10-годишен опит. Собственик и основател на Newtrend: Media | Marketing | Events - онлайн медия, брандинг агенция и оргaнизатор на първата конференция за деца и технологии - Digital KidZ. Професионалните интереси и компетенции на Ивелина Атанасова са в областта на потребителското поведение, маркетинг анализи и прогнози, бизнес развитие.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php