Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
Ще се превърне ли Facebook в огромен списък за подаръци след бутона "искам"?
Ще се превърне ли Facebook в огромен списък за подаръци след бутона „искам“?
02.07.2012
facebook
Facebook ще следи и приложенията, които ползваме. Как ви се струва?
08.07.2012

Facebook и Yahoo си стиснаха ръцете, край на патентните войни!

finally-peace

Слуховете за преговорите между Facebook и Yahoo! и предстоящите споразумения покрай “патентните им войни” най-после се сбъднаха, Facebook и Yahoo подписаха споразумение за рекламно сътрудничество помежду си.

Според официалното прес-съобщение, двете компании са си стиснали ръцете и съвсем скоро споразумението ще бъде официално подписано и обявено и въпреки, че финансови активи няма да бъдат прехвърляни, Facebook са се задължили да изкупят патентно портфолио от страна на Microsoft в размер на около 500 млн. долара.

През март Yahoo подаде съдебен иск срещу Facebook заради нерегламентираното ползване на 10 патента, сред които се включват методи и системи за онлайн реклама, с което постави началото на първата съдебна сага между големите имена в социалните медии. Месец по-късно, Facebook отвърна на удара и направи възражение по иска, като не само го оспори в неговата цялост, но и респективно започнаха да твърдят, чеYahoo са тези, които са засегнали правата върху 10 техни патента.

Към днешна дата, „победата“ се очертава като изключително успешен стратегически ход за най-голямата социална мрежа, не само защото ще си спести не малко разходи от бъдещи съдебни дела и процедури с Yahoo!, но и защото придобитите патенти ще й спестят редица потенциални главоболия от същия род с други компании.

Съгласно условията на споразумението, Facebook и Yahoo! ще си партнират в усилията потребителите да навигират по-лесно с двата сайта, да бъдат по-информирани и да имат възможността да споделят информацията от Yahoo! с приятелите си във Facebook. Yahoo! интегрираха нова функция – “Social Bar” в над 100 от сайтовете си и до момента над 90 млн. потребители са потвърдили желанието си да я използват. В резултат на това, към момента Yahoo! разполагат с най-богатата потребителска база данни сред новинарските сайтове, интегрирали Facebook Open Graph, а Social Bar е вече лидер сред Facebook приложенията за потребление н а новинарско съдържание.

“Изключително сме щастливи, че ще имаме възможността да работим в по-тясно сътрудничество заедно с Facebook и благодаря изключително на Шерил (заб.ред. Шерил Сандберг, оперативен директор на Facebook) и екипа й за работата по изготвянето на това споразумение. Гледаме напред и ще дадем всичко от себе си, за да създадем новите, иновативни продукти, които ще отговорят на очакванията, както на нашите потребители, така и на рекламодателите ни, сподели Рос Левинсън, временен изпълнителен директор на Yahoo!. “Комбинацията от рекламните формати и аудиторията на Yahoo!  с най-голямата медиа в света, в лицето на Facebook, ще предложи на рекламодателите несравними възможности.“

Споразумението е вероятно първата глътка свеж въздух за Yahoo! от дълго време насам, след напускането на бившия изпълнителния директор на компанията – Скот Томпсън след скандал около „фалшивата“ му автобиография, предшестван от вътрешни кризи и масови уволнения в компанията и напускането на Джери Янг, един от основателите на Yahoo!, който се оттегли и от борда на директорите на Yahoo!

Интересно е дали Facebook ще се възползва от новите обстоятелства и патентни собствености, за да подходи агресивно към Google и останалите конкуренти или ще предпочетат да изчакат и да разширят рекламните си формати, тихо и спокойно.  Искате ли да дадете своята прогноза в коментарите по-долу?

 

 

The following two tabs change content below.

Ивелина Атанасова

Консултант - маркетинг и бизнес развитие at NewTrend: Media | Marketing | Events
Консултант по стратегически маркетинг и бизнес развитие с над 10-годишен опит. Собственик и основател на Newtrend: Media | Marketing | Events - онлайн медия, брандинг агенция и оргaнизатор на първата конференция за деца и технологии - Digital KidZ. Професионалните интереси и компетенции на Ивелина Атанасова са в областта на потребителското поведение, маркетинг анализи и прогнози, бизнес развитие.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php