Facebook отговаря на удара … на Yahoo!

Facebook отговаря на удара на Yahoo! и излиза със свои обвинения в патентния конфликт.

Миналияt месец Yahoo! заведе съдебен иск срещу Facebook, обвинявайки най-голямата световна компания сред социалните мрежи, че е засегнала правата върху 10 от неговите патенти. Във вторник Facebook направиха възражение по иска, като го оспориха в неговата цялост и твърдят, че не са направили нищо нередно и… внимание! Yahoo са тези, които са засегнали правата върху 10 техни патента.

Възражението на Facebook е подобно на оригиналното обвинение на Yahoo. Твърди се, че Yahoo! е посегнал на начините на осъществяване на основни уеб дейности като търсене, основните фийдове, отбелязването на снимки и разбира се рекламирането. Патентната схватка се случва в особено напрегнат (но в различен аспект) и за двете компании момент. Yahoo завежда иска си точно 6 седмици, след като Facebook обяви плана си за публично предлагане. Facebook пък направи възражението си във вторник, денят преди очакваното масово съкращение на работни места в Yahoo.

За хората от технологичния бизнес, това е последната глава от една битка, която се очаква да приключи успешно – и възможно най-скоро разбира се. Но откакто Yahoo! първо загуби своите адвокати, в Силиконовата долина няма съмнение кой провали тактиката и стратегиите на компанията. От друга страна, множеството казват, че са готови да подкрепят Facebook. Следващите откъси от изказванията на специалисти в бранша очертават основните настроения.

Попитан кого ще подкрепи в конфликта, изпълнителният директор на Yammer Дейвид Сакс – който веднага след съдебното обвинение на Yahoo срещу Facebook фамозно предложи паричен бонус от 25 000 долара на всеки служител на Yahoo, който предсрочно напусне Yahoo и се прехвърли при Yammer до средата на май – изобщо не се колебае чия страна да заеме

Определено Facebook.” Сакс казва, че е повече от сигурен, че и Силиконовата долина споделя това виждане. „Yahoo! е агресорът. Неговият съдебен иск е доста опортюнистки. Всъщност, това си е чиста проба изнудване в навечерието на предстоящото публично предлагане на Facebook (за което вече писахме, бел. ред.) и те се държат точно по начина, по който един патентен трол би действал. Иронията е, че обикновено патентните тролове са компании с малка или почти никаква дейност, така че от страна на обвиняемите няма кой да направи възражение по иска. Но тъй като сърцето на Yahoo! все още (едва) пулсира, Facebook успя да хване граната, която Yahoo! хвърли по него и я изхвърли преди да е експлоадирала. Yahoo! може би ще свършат по-голяма услуга, ако просто прекратят цялата си дейност и се превърнат също в патентен трол. Някак си, мисля че точно това е нещото, в което се превърна Yahoo след всички години на проблеми с управлението му, което го доведе и до положението да бъде изтласкан от пазара от Google и Facebook.”

Джеф Клавиер, съуправител в SoftTech VC, инвестиционна фирма от Силиконовата долина:

„Yahoo, каквото го познавахме, беше компания за пример, която допринесе за изграждането на ключови сектори в Интернет. Десетилетие по-късно и след години на кризи в управлението и авторитета, се превръща в патентен трол. Това е толкова тъжно.”

Ето и становището на Тед Улиът, главен юрисконсулт на Facebook:

“От самото начало казахме, че мощно ще се защитаваме срещу съдебното обвинение на Yahoo!, и днес ние излизаме с нашия отговор, както и възражението си за нарушаването правата върху 10 от патентите на Facebook. Отправяйки нашите патентни обвинения, ние правим това в отговор на недалновидното решение на Yahoo! да атакува един от своите партньори и да дава приоритет на съдебните процеси пред иновациите.”

Всичко води началото си от преди две години, когато Yahoo! започна партньорство с Facebook и Facebook интегрира доста от своите услуги в уебсайта на Yahoo. Идеята беше Yahoo! да разрастне и укрепи своя сайт, като улесни достъпа до Facebook през своите услуги. Е-мейл известията, достъпа до клиентските месенджъри, дори и обновяванията на статусите станаха достъпни чрез Yahoo! потребителските профили.

Вместо това планът се отрази пагубно за Yahoo. Хората намериха за по-лесно просто да игнорират посредника, да влетят във Facebook, правейки мрежата изключително голяма потребителска база с всеки изминал ден и оставяйки боледуващия Yahoo! да избере каква точно компания иска да бъде – социална мрежа, конформистка компания или експериментална машина. Дори и изпълнителните директори на Yahoo! не успяха да си изяснят какво точно искат да постигнат и последваха спадовете на хора.

С оглед на казаното, можем да обобщим, че в случая възражението на Facebook изглежда не толкова като нов рунд на патентното тролване, а по-скоро е отбранителна защита срещу действята на Yahoo!, която в момента е една залязваща голяма компания, бореща се за втори живот.

The following two tabs change content below.

Виктория Денева

Виктория Денева е студент 4-та година по Право във ВТУ "Св. св. Кирил и Методий". Интересува се от различни аспекти на правната материя, свързани с интелектуалната собственост, защита на авторските права, а също и от въпроси в сферата на интернет сигурността и личните данни в интернет.

Реклама

  • Промо код: NEWTREND - 10% отстъпка за всички услуги на SuperHosting.BG - хостинг планове и домейни, нови услуги.

Фейсбуки:

Един коментар

  1. „Попитан кого ще подкрепи в конфликта, изпълнителният директор на Yammer Дейвид Сакс – който веднага след съдебното обвинение на Yahoo срещу Facebook фамозно предложи паричен бонус от 25 000 долара на всеки служител на Yahoo, който предсрочно напусне Yahoo и се прехвърли при Yammer до средата на май – изобщо не се колебае чия страна да заеме.“

    Ахахахах Ахахахах! Ето на това му викам агресивен маркетинг 🙂 Направо Динозавърски! Г-н Сакс ми стана любимец!

Коментирай

© 2012 Newtrend Media Marketing Events Ltd. | Използването на съдържанието или част от съдържанието на NewTrend, на лого или символи, които се асоциират с марката, без изрично разрешение, подлежи на законови и финансови санкции. Всички права запазени.

css.php