Yahoo, Microsoft и AOL вече официално се съюзиха срещу Google и Facebook

Рекламното партньорство между Yahoo, Microsoft и AOL, за което се заговори още миналата седмица, чиято цел е да окаже по-сериозна конкуренция на доминиращата Google, както и на все по-големия пазарен дял, който Facebook придобива, вече е факт.

Алиансът между трите водещи технологични компании ще им позволи да продават помежду си незаето рекламно пространство за дисплей реклама от началото на следващата година.

Дисплей рекламата се появява в различни интернет страници и привлича маркетолози, които биха искали да брандират своите продукти или услуги. От повечето рекламни формати, този вид реклама обикновено е един от най-популярните и с по-висок рейтинг.

Споразумението между трите компании ще им помогне да достигнат до повече маркетингови специалисти, които търсят рекламно пространство за компаниите, които представлявят. Това обаче не означава, че Yahoo, Microsoft и AOL ще престанат да се конкурират помежду си – надпреварата за това кой рекламодател ще вложи повече рекламни средства, както и за договори с различни издатели, си остава в сила.

Въпреки че се появиха изказвания, че сделката между технологичните лидери може да бъде сезирана от Министерството на правосъдието в Щатите заради потенциална нелоялна конкуренция или негативен ефект върху ценообразуването, ръководителите им заявиха, че не очакват никакви проблеми.

Преговорите по вече сключеното партньорство са почнали най-вече заради прогнозите, че и Google, и Facebook ще увеличат пазарният си дял от онлайн дисплейната реклама в Щатите. За тази година се очаква интернет търсачката да реализира 9,3% ръст, а социалната мрежа – 16,3%.

Междувременно Yahoo, Microsoft и Yahoo не могат да се похвалят с такива резултатите, тъй като и трите най-вероятно ще загубят част от пазарните си позиции до края на годината. Фактът, че Yahoo все още дава неясни сигнали за своето съществуване и фокусът, който Microsoft поставя върху развиване партньорството си с Nokia, също не им помага особено в рекламната конкуренция.

The following two tabs change content below.

Мартин Иванов

Мартин Иванов е студент в Икономически университет - Варна, специалност - Международни икономически отношения, с интереси в сферата на маркетинга, финансите, политиката и дипломацията.

Реклама

  • Промо код: NEWTREND - 10% отстъпка за всички услуги на SuperHosting.BG - хостинг планове и домейни, нови услуги.

Фейсбуки:

Цитати свързани с тази новина

  1. Скот Томпсън: Yahoo! не е за продан, ще подобрим услугите си | NewTrend.bg

Коментирай

© 2011 NewTrend.bg | Използването на съдържанието или част от съдържанието на NewTrend, на лого или символи, които се асоциират с марката, без изрично разрешение, подлежи на законови и финансови санкции. Всички права запазени.

css.php