И LinkedIn сгафи с потребителска информация

NewTrend.bg, 19.08.2011г. – Ако вчера ви “похвалихме” LinkedIn  за чисто новото мобилно изживяване, което предлагат на потребителите си, днес ще трябва да ги порицаем за гаф, който подхожда само на начинаещите в света на социалните медии. А LinkedIn определено не се вписват в тази категория и заради това няма как да подминем новината за неблагоразумната им постъпка.

Накратко, и LinkedIn даде основание на потребителите си да се разровят в таба с настройките, за да проверят с какво са се “съгласили” без да знаят и по-точно за какви цели се използват имената и профилните им снимки, без да им бъде поискано разрешение или най-малкото да бъдат надлежно информирани. А пост в блога не спада към нито едно от двете.

И така, за какво са използвали от LinkedIn снимките и имената на своите потребители, без последните да са се съгласили? За новата социална реклама (social ads), която пуснаха в края на юни. Истината е, че тогава с горепосочения пост в блога си, LinkedIn уведомяват публиката за някои промени в рекламната им платформа, с които в обяви за работа и реклами ще се появяват снимките и имената на контактите им, които са свързани с конкретната обява.

От компанията пишат: “Създадохме този нов слой персонализирано съдържание в рекламите, имайки предвид поверителността на вашата информация и доверието ви към нас. Вашето име и снимка никога няма да бъдат споделяни с който и да е рекламодател. Освен това, вие винаги можете да имате пълен контрол върху настройките за поверителност на LinkedIn профила ви, и да се откажете от участието си в тези реклами по всяко време.”

Интересно, че от LinkedIn тълкуват доверието на потребителите си като разрешение за автоматичен ‘opt-in’ в социалните реклами. Разбираемо е, че компанията иска да наложи новите рекламни формати, но можеше да избере и по-елегантен начин да уведоми потребителите си от това да публикува съобщение на блога си, който все пак надали се чете от всички потребители. С този маркетингов избор LinkedIn си навлече гнева на не малко потребители, журналисти и блогъри, с помощта на които въпроса взе заплашителни PR размери и прозаично напомни за вечната Facebook сага с поверителността на потребителската информация.

LinkedIn заявява, че е уведомила потребителите си чрез показване на банер съобщение, което ги сигнализира за променената политика на поверителност. Посланието обаче не е включвало нищо за социалните реклами или новата употреба на снимки на потребители. Само можем да гадаем какъв е бил процентът на кликвания върху това банер съобщение, но вероятно мнозина потребители сега дори нямат спомен за появата му (сред които и авторът на статията).

В резултат на което от LinkedIn излязоха с нов блог пост по темата и решението да променят формата на социалните реклами, както е показано на снимката горе. И този път потребителят бе чут, но и за социалната мрежа бе отбелязана черна точка.

А ако не искате името ви изобщо да се използва в социалните реклами на LinkedIn, от настройките на акаунта можете да махнете отметката на тази функционалност.

The following two tabs change content below.

Дими Илиева

Димитричка Илиева - редактор. Към професионалния си опит в софтуерния бранш и експертизата в европейските проекти, впоследствие Дими добавя и настоящата си позиция на онлайн PR и маркетинг специалист в Euro RSCG 4D Bulgaria.

Реклама

  • Промо код: NEWTREND - 10% отстъпка за всички услуги на SuperHosting.BG - хостинг планове и домейни, нови услуги.

Фейсбуки:

Коментирай

© 2011 Newtrend Media Marketing Events Ltd. | Използването на съдържанието или част от съдържанието на NewTrend, на лого или символи, които се асоциират с марката, без изрично разрешение, подлежи на законови и финансови санкции. Всички права запазени.

css.php