Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
1187134_10151829411193254_1633145347_n
Социалните мрежи – инструмент за откровено ФУКАНЕ!
23.08.2013
luma
Instagram купи Luma и подобрява видео услугата си
25.08.2013

Какво ви кара да натиснете „сподели“ във Facebook и Twitter?

sharing icecream

Социалните мрежи се превръщат в неизменна част от живота ни, а това означава, че ежедневно биваме „заляти“ от огромно количество информация. Замисляли сте защо по-голямата част от това съдържание остава незабелязано, малка част – погледнато, а още по-малка – споделено?

share-facebook

От гледна точка на психологията, споделянето е заложено в човешката природа. Неслучайно последната кампания на Coca Cola „Сподели с…“ се оказа толкова успешна. Затова и социалните мрежи ни подтикват да споделяме съдържание постоянно. Със сигурност имате приятели, които ви молят да харесате или споделите даден линк. Важно е обаче да изясним разликата между харесване и споделяне и да наблегнем на факта, че споделянето е далеч по-„ангажиращо“ от един like. Едно е да харесаш някаква снимка в конкурса „Най-красивите котенца“, съвсем друго е да я споделиш на стената си – доста по-обвързващо и се тълкува сякаш заставаш с името си зад нея.

Корпоративните профили в социалните мрежи са тези, които имат най-голям интерес и нужда от споделяния – стават разпознаваеми и печелят клиенти. Индивидуалният потребител също се радва, когато приятелите му споделят негова публикация. Независимо, че разделяме профилите на корпоративни и лични, причините да искате да споделите съдържанието им са идентични.

coca cola sharing

Да започнем с дължината на публикацията. Според изследване на New York Times, по-дългите статии са споделяни по-често. Предполага се, че това е така, тъй като по-дългите статии са по-сериозни и по-„въвличащи“. Друго интересно проучване сочи, че при комуникация лице в лице човек говори за себе си през 40% от времето, а при комуникацията в социалните мрежи цифрата е над 80%. Изводът – хората обичат да говорят за себе си или някой друг да говори за тях.

Изследване на Moz ни дава информация за това какви емоции хората споделят най-често, респективно най-рядко в социалните мрежи. В топ 5 на най-споделяните емоции са забавление, интерес, изненада, щастие и удоволствие. А последните 5 места са за гняв, изтънченост, неудовлетвореност, съмнение и срам. Имайте ги предвид, когато публикувате нещо, което желаете хората да споделят.

Girls Sharing Milkshake

Йонах Бергер, професор по маркетинг, има своя теория за 6те фактора, формиращи т.нар. вирусно съдържание (viral content).

1: Социално разпространение

Хората говорят за неща, които ги карат да изглеждат добре. Казано с други думи осигурете на публиката си такова съдържание, което ще я накара да изглежда добре и да се чувства специална.

2: Напомняния

Ежедневно напомняйте за вас и за идеята си. По този начин няма да допуснете публиката да ви забрави и още повече – ще повлияете на поведението й, което ще се изрази в социалните мрежи чрез споделяния. Нещо важно – говорим за стойностно съдържание всеки ден, а не за спам!

3: Емоции

Колкото повече емоции предизвика дадена публикация, толкова по-голяма е вероятността да бъде споделена. Кратко и ясно.

4: Публичност

Трябва да сте разпознаваеми или поне да работите по въпроса. Може би сте забелязали, че потребителите споделят публикации с лого, цветове, дизайн. Например, една снимка на кецове Nike ще бъде споделена много повече пъти от снимка на бели маратонки на неизвестна марка.

5: Практическа стойност

Потребителят иска да споделя стойностна информация. Намаления, препоръки за пътуване и статии за козметика ще бъдат предпочетени за споделяне, защото носят практическа стойност за читателите им.

6: Разказване на история

Историята въвлича потребителя, кара го да говори за даден продукт и да разказва своя история за него. Една идея, подкрепена от разказ ще бъде споделяна не само в социалните мрежи, но и от уста на уста. Колко по-viral от това?

Накрая ще наблегна отново на това, че не става въпрос за спам от рода на „харесай страницата, покани всички твои приятели и сподели снимката, за да спечелиш iPhone 5“. Всеки сам решава дали ще използва социалните мрежи, за да се „изфука“ или за да увеличи продажбите си. Важното е съдържанието, което се предлага да бъде качествено.

sharing icecream

Открихте ли себе си в статията? Ще се радвам да споделите в коментарите и други причини, които ви карат да натиснете бутона „Сподели“.

The following two tabs change content below.
Моника Георгиева учи Маркетинг в Икономически университет, Варна. Член е на международната студентска организация AIESEC. Интересува се от дигитален маркетинг, IT и реклама.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php