Pinterest – новата „социална“ мания на бизнеса

Pinterest е новата социална мрежа за съхранение на линкове, която привлече интереса на маркетолозите. Нещо средно между Delicious и Flickr, Pinterest постепенно се превръща в новата социална „звезда“ на небосклона.

Pinterest е виртуална дъска, която позволява на потребителите да събират свои любими линкове и да ги организират чрез снимки. Служи, както за вдъхновение, така и за по-лесен обзор на събраните неща.

Сайтът е регистриран през 2010г. и само през декември, 2011 регистрираните потребители наброяват вече 7млн. Миналата седмица сайтът попадна в класацията на 60-те най-популярни сайтове на САЩ, а spored ComScore времето, което потребителите прекарват в сайта, за да споделят своето любимо съдържание може да се конкурира единствено с времето прекарано във Facebook и Tumblr.

Отново според ComScore, стандартният потребител на Pinterest прекарва около 98 минути/месечно в сайта. За сравнение, средният потребител на Tumblr прекарва 2,5 часа в сайта, а за Facebook данните сочат – 7 часа. Ако изключим социалната мрежа на Google – Google+, която генерира по-голяма част от потребителите си от готова база, Pinterest е социалната мрежа, която за най-кратък период от време е достигнала 10 млн. уникални месечни посещения.

През януари Shareaholic публикува доклад, според който споделените линковете в Pinterest генерират вече много по-силен трафик към уеб сайтовете, отколкото Google+, YouTube, Reddit и LinkedIn, взети заедно. Цитираните от Shareaholic заключения се базират на обобщени данни от повече от 200 000 издатели, които достигат до повече от 260 милиона уникални посетителя месечно.

Как бизнесът може да се възползва от Pinterest?

Потребителите в Pinterest използват социалната мрежа, за да „закачат“ на виртуалната си дъска снимки с нещата, които ги интересуват. Всички снимки са подредени в различни категории. Pinterest, като всяка друга социална мрежа изисква известна инвестиция от време, докато потребителският профил стане популярен, но визуалното съдържание я прави изключително атрактивна и според голяма част от потребителите, които я ползват комуникацията там е далеч по-приятна и интуитивна от тази в Twitter и Facebook. Когато някой потребител „закачи“ нова снимка на дъската си, приятелите му в социалната мрежа я виждат и могат да я „харесат“, коментират или пре-закачат на своята дъска. Активността до голяма степен напомня тази във Facebook, но поради това, че в Pinterest се касае за снимки, вирусният ефект е много по-силен.

Социалната мрежа е изключително подходяща и атрактивна за графични и модни дизайнери, артисти, фотографи, блогъри и търговци, за всеки, който разчита за продажбата на своите продукти на атрактивните снимки.

Възможността „закачените“ снимки да поддържат активен линк, позволява изграждането на своеобразни виртуални каталози, които ако бъдат обвързани с атрактивно съдържание и промоции, единствено биха увеличили продажбите на търговците.

Именно това прави Pinterst толкова интересна за бизнеса – малките групи потребители, обединени по категории около собствените си линкове и интереси са истински ангажирани за това кои са последните и кои са най-горещите тенденции, поведение, което автоматично ги превръща в потребителите,чието внимание си заслужава да бъде привлечено. Това са хората, които следят и споделят последните тенденции и новини в реално време.

Регистрацията в Pinterest в момента е затворена и трябва да изискате и почакате своята покана (около седмица време)  или да бъдете поканен от друг, вече регистриран потребител. Единственото, което ви остава след това е да публикувате интересни и атрактивни линкове, придружени от още по-атрактивни фотографии, да бъде провокативни, забавни и свежи и да се наслаждавате на новата „социална“ звезда. Ще ви допадне!

Follow Me on Pinterest

Ако желаете да ви изпратя покана и да станем приятели в Pinterest, моля оставете имейл адреса си в полето за коментари долу, за мен ще бъде удоволствие.
The following two tabs change content below.

Ивелина Атанасова

Основател и собственик at NewTrend: Media | Marketing | Events
Ивелина Атанасова е собственик и основател на Newtrend: Media | Marketing | Events - онлайн медия, маркетинг агенция и организатор на вътрешнокорпоративни обучения с фокус бизнес развитие, технологии, социални мрежи и реклама. Блогър.

Реклама

  • Промо код: NEWTREND - 10% отстъпка за всички услуги на SuperHosting.BG - хостинг планове и домейни, нови услуги.

Фейсбуки:

Коментирай

© 2012 NewTrend.bg | Media | Използването на съдържанието или част от съдържанието на NewTrend, на лого или символи, които се асоциират с марката, без изрично разрешение, подлежи на законови и финансови санкции. Всички права запазени.

css.php