Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
facebook-645x250
Вградените постове във Facebook – достъпни за всички потребители!
август 22, 2013
sharing icecream
Какво ви кара да натиснете „сподели“ във Facebook и Twitter?
август 24, 2013

Социалните мрежи – инструмент за откровено ФУКАНЕ!

1187134_10151829411193254_1633145347_n

Каквото и да си говорим, колкото по-населена става планетата Земя, толкова е по-вероятно интересът към моята и вашата личност да намалява.

Ето защо всички ние правим всичко възможно да станем по-разпознаваеми за хората около нас, където и да се намираме. Не е ли така?

selfish

Не искаме ли всички да бъдем в центъра на вниманието поне веднъж? Много хора биха отрекли, но тайничко завиждат на звездите от филмите и сапунените сериали.

Е, да, определено е хубаво да бъдеш в центъра на вниманието. Но кое всъщност става център на вниманието – нашата самоличност или това, което правим?

За да отговоря на този въпрос, ще си позволя да коментирам двете най-големи социални мрежи в онлайн пространството – Facebook и LinkedIn.

Сигурен съм, че една голяма част от редовните читатели на нашия сайт са гледали филма за създаването на Facebook – Social Network. Филмът е изключително интересен и показва точно как се е зародила идеята за социалната мрежа и как точно е пробила. За тези, които не са гледали филма, ще кажа само, че Facebook става известен като локална мрежа в американски университети. А именно, нещо като малка общност на всички студенти, които лесно могат да се запознаят един с друг и да обменят информация. Това, което на мен ми направи впечатление беше, че новосъздадената социална мрежа даде възможност на най-големите Geek-ове и зубъри да станат по-разпознаваеми.

Самият Марк Зукърбърг е бил такъв, все пак.

Всички се съгласяваме с това, защото Facebook е станал нашият онлайн дом. Но в какво още се е превърнал той и защо продължава да става все по-популярен? Много просто.

Facebook e show-off платформа*

Освен че предлага невероятни възможности на потребителите си, той им дава една идеална възможност, за която те реално не подозират и която е двигател на разпространението на Facebook. А именно, хората да показват колко хубав живот водят, каква кола карат, какво са вечеряли и кое китно място са посетили. Всеки вижда това и не ми казвайте, че това не ви дразни.

Не ме разбирайте погрешно, тук не става въпрос за злорадстване. Тук става въпрос за това в какво еволюират социалните мрежи. От мрежа, в която ти създаваш социални контакти с хора от цял свят, се превръща в място, в което се чудиш какво да публикуваш, за да получиш колкото се може повече харесвания.

Защо едно толкова просто приложение като Instagram стана толкова популярно? Може би ще кажете, че е иновативно или просто защото внася лъч светлина в сивото ежедневие на user-а. Да, това е така, но двигателят е именно show-off манталитетът, който всеки един потребител притежава. В това число и аз.

1187134_10151829411193254_1633145347_n

Защо всички се отбелязват от всевъзможни места? Нали не беше хубаво хората да знаят през цялото време къде се намираме. Защо постоянно всички жени публикуват снимки на своите крака от плажа? Наистина интересни въпроси, на които все още не мога да намеря отговор.

А какво да ви кажа за LinkedIn. Отново е много просто. Сигурно след време ще има и филм за тази социална мрежа, който ще се казва – Networking.

Отново тази платформа тръгва с идеята да свързва хората един с друг и намирането на работа да става все по-лесно. Но какво всъщност става в тази мрежа. Не всеки знае, че сте започнали нова работа (с това и във Facebook може да се изфукате). Не всеки знае, че притежавате уменията да боравите с Photoshop или че имате опит в маркетинг сферата.

Реално кой го интересува това нещо?

Мен, ако питате, 90% от хората одобряват уменията на своите колеги, само и само тази услуга да им се върне. Както се казва, услуга за услуга. Повечето от вас имат профили в LinkedIn. Хубаво ли ви става, когато някой човек одобри ваше качество или добави ново? Разбира се, кой не би се зарадвал. Но тук идва големият въпрос относно LinkedIn. Кое е по важно – нашата самоличност или това, което работим?

Кой е вторият най-често задаван въпрос при разговор между непознати? Определено не е „Какво обичаш да правиш в свободното си време“ или „Как си“. Най-често задаваният въпрос е  – „С какво се занимаваш?“ или на по-разговорен език – „Какво работиш?“

От кога това с какво човек се занимава стана по-важно от това какъв е той всъщност като човек?

Повечето успели личности са влюбени в този въпрос и само него чакат при нови запознанства. Но какво да кажем за шофьорът на боклукчийския камион или на служителката, обслужваща санитарен възел? В повечето случаи тези хора нямат LinkedIn, защото няма с какво да се похвалят. Но имат Facebook, a там се наглеждат на всичко, което те искат, но не могат да имат.

Не ме разбирайте погрешно, не злорадствам спрямо социалните мрежи. Те са феномен, който помага на хората. Но трябва да отчетем, че и им вреди.

Та, реално, замислете се колко хора биха се интересували от вас, ако нямахте профил в нито една от социалните мрежи. Какъв живот бихте живели? С хилядите снимки и постове определено вашите приятели не стават съпричастни към вашето щастие, а напротив – яд ги е, дори да отричат.

Следващият път преди да публикувате нещо, свързано с show-off намек, помислете дали бихте направили нещо подобно, ако нещо лошо ви се случи. Тогава не искате никой да разбира, нали?

Facebook и LinkedIn. Show-off платформите на 21 век! 

*платформа за фукане

The following two tabs change content below.

Стилиян Запорожанов

Стажант at NewTrend.bg
Стилиян Запорожанов е 22-годишен финансист по образование, но авантюрист по душа. Занимава се със спорт от 14 години и интересите му са в областта на психологията, личностното развитие,екстремните спортове и маркетинга.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php