Колко са българите във Facebook и какво са „харесвали“ през февруари 2012

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
Stanishev
Колко струва онлайн имиджа (на политиците) ни?
05.03.2012
Timeline за корпоративните Facebook страници - размисли и страсти
Timeline за корпоративните Facebook страници – размисли и страсти
06.03.2012

Колко са българите във Facebook и какво са „харесвали“ през февруари 2012

facebook_addicted

Статистическият портал на социалните мрежи – Socialbakers.com излезе с доклад за България с данни за изминалия месец февруари, в който съобщава, че социалната мрежа Facebook има регистрирани 3 милиона потребители в страната. Разпределени по възрастови групи с най-голям  потребителска дял- 27 %, са хората на възраст между 25 и 34 години, следвани от тези между 18 и 24 години с  23%.

Според Socialbakers.com  българските потребители са едни от най-активните в социалната мрежа. В този смисъл статистическият портал е подредил в  четири класации потребителската ни активност във Facebook.

Класацията стартира с Топ 10-те бранда в България по брой фенове. Първото място се оглавява от Milka с цели 199 хил. фена във Facebook страницата й. В челната петица попадат и фирмените страници на магазините за дамска мода Koketna и Шопинг терапия!, както и сайтът за отстъпки Kolektiva Bulgaria и нощният клуб Cacao Beach. От данните личи, че обичаме да пазаруваме изгодно и качествено.

Страниците на Cacao Beach и Шопинг Терапия веднъж вече печелиха и отличие съответно за Facebook страница на месец септември 2011 и бранд на месец ноември 2011 в рамките на Класация на Българските фен страници, в чието жури участва и нашия главен редактор Ивелина Атанасова.

Следващата класация на статистическия портал Socialbakers.com  е посветен на Топ 10-те медии, привлекли отново най-голям брой фенове към своите страници. Прави впечатление, че водещи позиции заемат  Лято, Radio Fresh, The Voice Radio&TV Bulgaria, Vesti.bg, BRAVO Bulgaria и Sinoptik.bg.

Третата класация от публикувания вече доклад е направена на база процентно съотношение между броя харесвания и коментари на определен пост към дадена страница, разделени на общия брой фенове на тази страница. Целта тук е да се покаже доколко феновете са активни и реагират на постовете на администраторите, както и каква е взаимовръзката помежду им.

Най-активни са феновете на Chivas Regal Bulgaria с 1,9%, следвани от BMW Bulgaria с почти 0,8%. Bulgaria. Интересно е да се отбележи, че особено силна реакция и активност отстрана на феновете предизвикват страниците на компаниите, промотиращи уиски:  Jack Daniel’s Bulgaria 0,69%, Baileys Bulgaria 0,61%, Jameson Irish Whiskey Bulgaria 0,59%, Grant’s Whisky Bulgaria 0,40%, Johnnie Walker Bulgaria 0,36%. Изглежда постовете на тези страници привличат вниманието.

Последната класация в доклада на статистическия портал Socialbakers.com  е посветена на Топ 10-те бранда в България, чиито Facebook администратори са най-активни и отговарят отзивчиво на запитванията на своите фенове. Изчисленията са направени на база процентно съотношение между активността на Facebook администраторите, разделена на тоталния брой потребителски постове на стената на страницата. Тук изглежда най-отзивчиви Facebook администратори, които отговарят на запитванията или коментарите на своите фенове, имаме при „Евтини самолетни билети”, Kolektiva Bulgaria, Chipolino, Maggi България, LG Electronics Bulgaria.

А тук можете да получите и по-подробна информация за класациите:

За пръв път победител в Българската класация на Facebook страниците за месец февруари е  фен – страницата на публична личност, победител е страницата на певицата Райна.

The following two tabs change content below.

Мирена Димчева

Мирена Димчева е дипломиран бакалавър по Международни икономически отношения. Интересува се живо от дигитален маркетинг и IT, онлайн комуникации и реклама.

Коментари

коментара

3 Comments

  1. Моля, дайте точен линк към страницата, която се цитира и от която е този скрийншот. На адрес http://www.socialbakers.com/facebook-statistics/bulgaria, където е актуалната информация към момента, числата са много по-различни. Потребителите не са три милиона, а по-малко от два и полонина (2386800), топ бранд не е Милка, а Кокетна, Милка има с 30 хиляди фенове по-малко от цитираните и т.н. Интересно ми е откъде идват тези огромни разлики в статистиките.

  2. Здравейте, Мариана,
    напомням ви, че цитираните в статията данни са за февруари месец 2012, както сочи и заглавието, а не текущите такива. Колкото до разминаванията в информацията, бих искала да ви благодаря за отправеното запитване и забележка – нямам обяснения защо разликите са толкова големи, честно казано успяхте да провокирате и личния ми интерес – цитираните по-горе данни са ни подадени директно от Socialbakers и техния Director of Communication – Laura Grigerova и мисля, че тя с радост ще внесе повече яснота по въпроса. Поемам ангажимента да публикувам коментара й и да ви държа в течения за разликите в статистиките между „вътрешната“ им информация и официално публикуваната такава.
    Още веднъж благодаря!

  3. Мариана, отговорът на Лаура по отношение на запитването ти резюмира моето становище – публикуваните статистики в момента на сайта са real-time, а цитираните представляват обзор на месец февруари. Ето ти и пълния отговор:

    Regarding the differences: at socialbakers.com, you can find daily stats, which are updated realtime. This is the reason why number of users and fans would be slightly different; due to volume of the reports (we are preparing them different reports for ~33 countries), we must prepare them approx. week in advance, therefore the change.

    Не ме разбирайте грешно, оценявам високо забележката ви и бих се радвала, ако следващият път отново споделите мнение, това само ни помага да се развиваме, но има случаи, в които не мога да се съглася, че сме в нарушение, какъвто е този и държа да не остава погрешна впечатление.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php