Би ли жертвал Facebook идентичността си заради работата?

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
shutterstock_89182765
Facebook със 750 патента от IBM
26.03.2012
Имате ли достъп до Facebook?
Обратно в училище с новите – стари „училищни“ групи на Facebook
27.03.2012

Би ли жертвал Facebook идентичността си заради работата?

iStock_000019222207XSmall

По всичко личи, че социалната мрежа Facebook се превръща във все по-атрактивен инструмент за много американски компании, за да получат по-детайлна информация за своите бъдещи кандидати за работа.

Доказателство за това твърдение е и гръмналата през последната седмица в медийното пространство новина, че големи американски компании злоупотребяват с личното пространство на своите потенциални служители, изисквайки от тях потребителско име и парола по време на интервюто им за работа.

Тревожната практика, на която станахме свидетели, беше оповестена от Associated Press и събуди вълна от недоволство в цялото онлайн пространство за това, доколко е легална тази процедура.

От друга страна, работодателите на съответните американски компании  излязоха с оправданието, че това е един вид мярка за сигурност от тяхна страна за по-правдоподобна проверка на бъдещите им служители.

Не е тайна, че доста големи компании днес са включили в процедурата си по проучване на своите кандидат-служители и анализ на Facebook профилите им. Проблемът тук обаче е друг и той по-скоро е етичен, защото процедурата очевидно нарушава личното пространство на хората.

От Facebook също не забавиха своята реакция и излязоха с официално предупреждение към работодателите да не изискват пароли и потребителски имена от кандидатите си за работа. Директорът по сигурността на Facebook Ерин Игън обясни също, че навлизането в личното пространство нарушава правото на свобода на хората и е наказуемо. Също така ако компаниите продължават да толерират тази процедура, ще носят отговорност за своите действия пред съда.

„Ако сте потребител на Facebook, никога не би трябвало да споделяте паролата си“, заяви още той.

Освен от социалната мрежа и няколко неправителствени агенции се надигнаха срещу практиката на американските компании да злоупотребяват с конфиденциална информация. Те поискаха въвеждането на съответните законови мерки с цел забрана на подобни действия.

The following two tabs change content below.

Мирена Димчева

Мирена Димчева е дипломиран бакалавър по Международни икономически отношения. Интересува се живо от дигитален маркетинг и IT, онлайн комуникации и реклама.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php