Facebook ограничава промоционалните постове, ето алтернативи

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
fb03e2a3e8fb66fe2d7a4c8823d8796a2dc7ea6dca2d564cf6ea9fbe0b181a0b
WeWork Commons напомня LinkedIn, но не съвсем
20.11.2014
IMG_3809
Саад Чиима, Kaymu.bg: „Населението в България е малобройно, но интернет пенетрацията е висока“
25.11.2014

Facebook ограничава промоционалните постове, ето алтернативи

on_my_way_wallpaper_fa2bb

Преди седмица Facebook обяви, че от януари, 2015 ограничава промоционалните публикации от страници, освен ако не са платени. Целта е съдържанието в Newsfeed-а на потребителя да е релевантно за него и интересите му, вместо да вижда оферти от всяка харесана от него страница. При това, неплатени оферти, от където идва и „проблемът“ за социалната мрежа.

on_my_way_wallpaper_fa2bb

Какво е за Facebook е промоционална публикация? Може да бъде публикация, приканваща към покупка на продукт или инсталиране на приложение, както и публикация, използваща съдържание (текст, видео, снимки), еднакво с това на реклама. Промените ограничават и самите маркетолози, като директно им казват „Плащайте, ако искате да видите публикацията си“.

Но нека не се фокусираме твърде дълго върху проблема и да видим какви са алтернативите, защото ги има:

1. Имейл маркетинг

Крачка напред или назад е това, никой не може да каже. Това, което е сигурно е, че най-голям органичен трафик се генерира именно по този начин. По данни на SalesForce, 70% от потребителите винаги отварят имейлите от любимите си марки. Не подминавайте „с лека ръка“ имейл маркетинга, а фокусирайте усилията си върху създаването на успешни мейл кампании.

2. Създавайте кампании и промоции в уебсайта си

Уеб сайтът ви е вашето място. Никоя социална мрежа не може да се намеси там и да ви поиска пари за реклами и промоции. Вие създавате и управлявате това място и можете да промотирате дотолкова, доколкото сметнете за подходящо.

3. Поставяйте безплатни реклами в сайта на компанията ви, вместо да разчитате само на Facebook.

Бизнесът харесва Facebook Ads, ако не за друго, то поне защото маркетолозите вярват, че ще поекспериментират и ще открият формулата на успеха. Може би да, но рядко се сещаме за страничния фактор Facebook, който обича да прави промени, когато най-малко очакваме.

Но Facebook не е единственият канал, не забравяйте това и потърсете алтернатива. Използвайте пространството на сайта на компанията и/или блога, и пускайте безплатни реклами там. Това е вашето място и може да правите, каквото решите. Нужен ви е само дизайнер, но дори и да нямате такъв, има готови темплейти за всякакъв тип реклами. Възползвайте се на максимум от възможностите, които имате.

4. Карайте феновете си да използват различните функции за споделяне

Какво имаме предвид тук? Отново идваме до тезата, че Facebook не е единственият канал. Например, обърнете внимание, че вляво от всяка статия в NewTrend.bg има пет бутона за споделяне в 5 различни социални мрежи. И ние не сме изключение, даже напротив. Опциите могат да са много повече от 5. Да, Facebook е една от тях, но не е единствена.

5. Изобилие от други социални мрежи

В контекста на предишната точка, ще го кажем отново – Facebook не е единствената социална мрежа. Затова ще си помогнете, ако проучите някои от останалите социални мрежи, за да знаете как най-ефективно да ги използвате.

Проучете къде са вашите фенове. Хаштаг плюс името на компанията (хаштагът не е задължителен навсякъде) и веднага ще разберете какви са настроенията сред вашите фенове и къде да се фокусирате. Важно е да разграничите стратегията във всяка социална мрежа и подходът към потребителите й.

6. Не забравяйте традиционните медии

Може и да ви звучи архаично, но всяка по-голяма компания ще ви каже, че разчита и на тях. Помислете как можете да ги използвате за вашия продукт и вашите промоции.

Колкото повече места използвате, до толкова повече хора ще достигнете. Facebook не е единственият канал и светът не свършва с решението на социалната мрежа да ограничи промоционалните публикации. Фокусирайте се върху алтернативите, а те са много.

The following two tabs change content below.
Моника Георгиева учи Маркетинг в Икономически университет, Варна. Член е на международната студентска организация AIESEC. Интересува се от дигитален маркетинг, IT и реклама.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php