Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
facebook Mark
Facebook опроверга слуховете, че присвоява потребителски данни
29.11.2012
facebook-messenger
Ще измести ли новият Facebook Messenger SMS-ите?
05.12.2012

Facebook в процес на преговори за закупуване на WhatsApp?

WhatsApp-facebook

По информация на източници на онлайн изданието TechCrunch социалната мрежа Facebook е в процес на преговори за закупуване на популярната мобилна платформа за чат разговори WhatsApp. Все още обаче не са ясни подробностите около сделката, както конкретна цена и в каква фаза точно са преговорите, съобщават от TechCrunch.

WhatsApp днес е едно от най-предпочитаните мобилни приложения за водене на чат разговори, изпращане на снимки, аудио и видео съдържание. То може да се ползва от потребителите на Android, BlackBerry, iOS, Symbian и Windows Phone платформи, давайки им възможност да изпращат безплатни съобщения до своите приятели и познати.

Придобиването на WhatsApp изглежда логично решение за Facebook, коментират анализатори, предвид намеренията на компанията да се позиционира в дългосрочен план на мобилния пазар. Освен това този ход  е един друг начин за социалната мрежа да продължи да разширява своите  мобилни допирни точки с потребителите. Всяка минута, която потребител прекарва в WhatsApp, се равнява на една изгубена минута във Facebook, коментират от компанията.

Дали по ирония на съдбата, или не концепцията на WhatsApp не включва рекламата като източник на приходи. Стратегия, която е в тотален разрез с разбиранията на социалната мрежа. От друга страна обаче, закупувайки стартъп, който не допуска реклама на борда си, се явява възможност за социалната мрежа да отговори или поне да смекчи сериозните критиките на инвеститорите по отношение честотата и натрапчивостта на рекламите й.

WhatsApp се използва ежедневно от близо 100 млн. потребители от 250 страни. Стартъпът обяви през октомври 2011 г., че потребителите му изпращат над 1 млрд. съобщения на ден, като това е само малка стъпка от глобалния план на компанията – „да изградим страхотна мобилна система за изпращане на съобщения, независимо от  мобилния ви телефон“.

Първоначално в Google Play Store приложението е безплатно за първата една година, а сега струва $0,99 цента на година. По данни на Google WhatsApp е бил инсталиран между 100 млн. и 500 млн. пъти. В App Store приложението също струва $0.99 цента, но често има намаления на цената или разпродажби.

Предстои да проследим процеса на преговори между двете компании и евентуалната скорошна развръзка.

The following two tabs change content below.

Мирена Димчева

Мирена Димчева е дипломиран бакалавър по Международни икономически отношения. Интересува се живо от дигитален маркетинг и IT, онлайн комуникации и реклама.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php