Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
Facebook Lawsuit
Промените в дизайна на Facebook Pages в сила от 6-ти юни
27.05.2014
slingchat
Facebook ще конкурира SnapChat със Slingshot
10.06.2014

Спад във Facebook Organic Reach? Ето защо.

facebook

В случай, че сте администратор на една или повече Facebook страници, то сте си задавали въпроса на какво се дължи спадът на вашия Organic reach. Organic reach (букв. „органично достигане“) е броят на хората, до които ще достигнат публикациите на страницата ви безплатно. И тъй като през последните месеци се наблюдава спад в тези цифри, от социалната мрежа решиха да разяснят причините за това.

facebook

Защо наблюдаваме спад в Organic Reach?

Причините са две. Първата е съвсем логична. Всеки ден във Facebook се споделя все по-голямо количество съдържание. Ако се върнем само три години назад, лесно ще забележим, че количеството съдържание прогресивно се увеличава. Днес потребителите притежават не само компютър вкъщи, но таблети, смартфони и т.н., което улеснява споделянето. Това от своя страна, води до средно 1 500 публикации в News Feed-a на потребителя при всяко вписване в социалната мрежа. За потребителите, с голям брой приятели и харесани страници, тази цифра може да достигне 15 000!

Резултатът от тези цифри е огромна конкуренция кой и какво да излезе на предни позиции в потока с новини. През месец април, TechCrunch публикува информация, че за последната година броят на харесаните страници от всеки потребител, е нараснал със средно 50%. По-този начин конкуренцията става още по-ожесточена.

Втората причина произтича от първата. За да овладее „жестоката“ конкуренция, социалната мрежа установи алгоритъм на работа на News Feed-a, с помощта на който потребителят вижда публикации, които в най-голяма степен са релевантни за него. Алгоритъмът непрекъснато бива променян, поради прогресивното нарастване на количеството съдържание. Резултатът – от 1500+ публикации, броят им спада до приблизително 300, които се показват в низходящ ред (от най-важните до най-маловажните).

Какво ще стане, ако Facebook показва цялото съдържание в потока с новини и то в реално време?

Ще приемем, че цялото съдържание са 1500 публикации. И ще си представим какво се случва – вписвате се във Facebook с идеята, че разполагате с пет минути и искате да видите най-важното. 1500 публикации за пет минути. Едва ли ще успеете да разгледате повече от 100, от които в най-добрия случай, само десет ще са важни за вас.

От проучванията на Facebook, става ясно, че потребителите са доволни от News Feed алгоритъма, който им осигурява едно „по-добро и по-обвързващо преживяване“.

Не е ли спадът в Organic Reach просто начин Facebook да печели пари?

facebook-money

Този въпрос със сигурност вълнува администраторите на страници, които след като забележат спад в цифрите (било то Organic Reach или Likes) се чувстват принудени да платят за нови фенове и др. От социалната мрежа категорично отричат това да е причината, тъй като основната им цел е „да осигурят добро преживяване за потребителите посредством качествено съдържание“. Това означава, че при всички случаи, вашето съдържание ще бъде показано на потребителите, които са ваши потенциални потребители.

Каква е стойността на феновете, за които съм платил, щом като няма да видят съдържанието, което публикувам?

Отговорът на този въпрос е от изключителна важност, имайки предвид факта, че доста хора имат грешно разбиране относно ролята на Facebook феновете. Феновете имат стойност, защото:

  • правят вашите реклами по-ефективни с близо 50%, заради т.нар. „социален контекст“ (social context);
  • правят вашите реклами по-ефикасни при аукционите, където вашата реклама се определя като по-качествена и печели по-горна позиция;
  • създават доверие в бизнеса ви (не си мислите едно и също нещо, когато видите страница с 200 и с 20 000 фена, нали?)

Важното тук е да не забравяте, че феновете във Facebook не са всички ваши реални и потенциални клиенти. Феновете ще ви помогнат да постигнете целта си, но те не са вашата цел.

Как най-ефективно да използвам Facebook за бизнеса си?

„Подобно на телевизия, вестници, радио и всяка друга маркетингова платформа, Facebook е далеч по-ефективна, когато бизнесът използва платена реклама, за да постигне целите си. Вашият бизнес не винаги ще се появява на първа страница при резултатите от търсене, освен ако не сте платили за това.“

Такъв е съветът на социалната мрежа, който отново ни връща на въпроса дали всичко не е просто за пари. И все пак, Facebook е бизнес.

The following two tabs change content below.
Моника Георгиева учи Маркетинг в Икономически университет, Варна. Член е на международната студентска организация AIESEC. Интересува се от дигитален маркетинг, IT и реклама.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php