LinkedIn обяви публичното си предлагане на акции ( IPO )

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
Потребител съди Facebook за 500 000 долара за деактивиран профил
Потребител съди Facebook за 500 000 долара за деактивиран профил
27.01.2011
Електронните книги на Kindle задминават офлайн изданията си
Електронните книги на Kindle задминават офлайн изданията си
28.01.2011

LinkedIn обяви публичното си предлагане на акции ( IPO )

LinkedIn обяви публичното си предлагане на акции ( IPO )

NewTrend.bg, 28.01.2011 г. – Социалната мрежа за професионални контакти LinkedIn е подала S-1 заявление към Комисията по ценните книжа и фондовите борси, което е първата стъпка в процеса по публичното предлагане на акции ( IPO ), съобщи компанията в блога си.

Компанията си поставя за цел да събере чрез публичното предлагане до 175 млн. долара. През първите 9 месеца на 2010 г. приходите на компанията са 161 млн. долара, два пъти повече от приходите за същия период през 2009 г. Нетната печалба за деветмесечието през миналата година е в размер на 10 млн. долара.

LinkedIn дава информация за източниците на приходите си. Според подадените документи 41% от приходите през 2010 г. са генерирани от услуги, свързани с човешки ресурси (65,9 млн. долара), 32% от маркетингови услуги (51,4 млн. долара) и 27% от заплащане на абонаменти (44,1 млн. долара). Нетната печалба от HR услугите на компанията през миналата година е на стойност 44,2 млн. долара или 178% повече от 2009 г.

Подаването не оповестява какъв брой акции ще се предложат или на каква цена ще бъдат продавани, нито дали компанията ще бъде листвана на Нюйоркската фондова борса или Nasdaq.

В секцията „ключови показатели“ LinkedIn заявява, че има 90 млн. регистрирани потребители, 65 млн. уникални потребители и 5,5 млрд. импресии месечно.

В заявлението за потенциални конкуренти LinkedIn посочва Facebook, Google, Microsoft и Twitter, които могат да разработят конкурентни продукти. Компанията вижда конкуренция от малки компании на международните пазари, като Xing в Германия и Viadeo във Франция, които предлагат подобни услуги.

По отношение на рисковете компанията посочва очаквано намаление на темпа на растеж на приходите, поради реинвестиции, насочени към бъдещ растеж, както и че според общоприетите счетоводни принципи (GAAP) не очаква да бъде печеливша през 2011 г.

Друг риск, който LinkedIn посочва, засяга значителната част от посещенията, които са генерирани от малка част от потребителите на професионалната мрежа. „Ако броят на реалните ни потребители не оправдае очакванията ни или не можем да увеличим честотата на посещения, бизнесът ни може да не расте толкова бързо, колкото очакваме, което ще навреди на оперирането ни и финансовите резултати, водейки до по-ниски цени на акциите ни.“

The following two tabs change content below.

Мартин Иванов

Мартин Иванов е студент в Икономически университет - Варна, специалност - Международни икономически отношения, с интереси в сферата на маркетинга, финансите, политиката и дипломацията.

Коментари

коментара

3 Comments

  1. […] Социалната мрежа за професионални контакти, която вече има над 90 млн. потребители, продължава да диверсифицира продуктите си, в опит да предложи все по-релевантна информация за настоящите си и бъдещите си потребители. Освен това, от най-популярните социални мрежи LinkedIn е първата, която обяви своето IPO или публичното си предлагане на акции на борсата. […]

  2. […] LinkedIn и Groupon. Компаниите все още не са публични, освен LinkedIn, като Zynga реши да отложи публикуването на финансовите […]

  3. […] акции на социалната мрежа за професионални контакти LinkedIn. Колкото повече доверие печелят такива компании от […]

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php