Модерни технологии разкриват непознатия подводен свят

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
Ново! Медицината не спира да изненадва
29.05.2015
backboard
Модерният ортопед
01.06.2015

Модерни технологии разкриват непознатия подводен свят

2011_oarfish_observation

С помощта на компании от енергийния сектор, учени откриват тайни от подводния свят – една от последните големи загадки за изследователите на Земята.

2011_oarfish_observation 

Технологиите и експертизата, с която разполага енергийният сектор, помагат на учените да изследват океанските дълбини и да разширят границите на научното познание за Мексиканския залив.

От 2007 г. насам Shell и други енергийни компании осигуряват достъп на океанографа Maрк Бенфилд до техните подводни роботи, за да изследва живота на хиляди метри под  водата край бреговете на Тексас и Луизиана.

„Тези подводни роботи са нашите очи в морето“ казва Марк, професор в Катедрата по океанография и крайбрежните науки в щатския университет на Луизиана, открил нови видове в Мексиканския залив. „Те ни дават възможност да опознаем мястото с най-голямото разнообразие на живот на планетата, по-голямата част от което все още е неизвестно за науката.“

Въпреки че повече от половината от повърхността на земята е океан, учените все още знаят много малко за създанията, които живеят в дълбините на океаните. Средата там е студена и тъмна, а налягането на дълбочина 2 500 метра е 250 пъти по-високо от това при морското равнище.

За да изследват живота в морските дълбини, на учените са им необходими роботи, които се управляват дистанционно от оператор на повърхността и са екипирани с камери, мощно осветление и роботизирани ръце.

Тези машини обаче са скъпи. Много малко са притежание на академични институции. А петролната и газова индустрия разполага с много такива и позволява на учени като Марк да ги използват, когато не са в употреба.

Проучване на живота в океанските дълбини

Това сътрудничество между академичните среди и петролната и газовата индустрия се провежда в световен мащаб под името SERPENT и дава възможност да се ползва съществуващия технологичен потенциал на индустрията за научни цели. Изследователските институти се възползват от безплатен достъп до апаратурата и помощта на операторите. Учените обучават операторите да наблюдават и следят за морски живот в продължение на дълги периоди от време в офшорни добивни обекти. Така компании като Shell получават повече информация за това как техните дейности и морският живот съжителстват на дъното на морето.

Хиляди гмуркания

От 2007 г. насам проектът на Марк Бенфилд в залива в рамките на партньорството SERPENT е получил данни и изображения от хиляди гмуркания на роботи в нефто-газови съоръжения на Shell и други нефтени компании в района. Това доведе до откриването на нови видове октоподи и наблюдаването на други същества, които рядко се виждат в естествената им среда.

„Това е една изключително успешна съвместна работа“, казва Марк. „Без този проект дълбоките води в Мексиканския залив щяха да останат една голяма загадка.“

Ако искате да се насладите на подводно пътуване в една от последните загадки на Земята, можете да разгледате видеото.

 

The following two tabs change content below.

Ивелина Атанасова

Консултант - маркетинг и бизнес развитие at NewTrend: Media | Marketing | Events
Консултант по стратегически маркетинг и бизнес развитие с над 10-годишен опит. Собственик и основател на Newtrend: Media | Marketing | Events - онлайн медия, брандинг агенция и оргaнизатор на първата конференция за деца и технологии - Digital KidZ. Професионалните интереси и компетенции на Ивелина Атанасова са в областта на потребителското поведение, маркетинг анализи и прогнози, бизнес развитие.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php