Компанията за анализи и прогнози Strategy Analytics публикува преди дни своя доклад за 2012 година, съобщаваш за 1,6 млрд. доставени мобилни телефони през изминалата година в световен мащаб, като от тях над 700 млн. са били смартфони. Това е ръст с 2 процента в сравнение с 2011 година, допълват още от Strategy Analytics.
По-бавният растеж на пазара, който отчитат анализаторите, се дължи преди всичко на въведените по-строги политики, променящите се потребителски вкусове и икономическите затруднения, произтичащи от Северна Америка и Западна Европа.
Доставките на смартфон устройства в световен мащаб са се увеличили с 43% в сравнение с 2011 година. Strategy Analytics съобщават, че корейската компания Samsung е успяла да продаде най-много мобилни телефони през изминалата година и е достигнала 30% пазарен дял, плътно следвана от финландския производител Nokia и американския гигант Apple. Nokia междувременно е понижила пазарния си дял от 16 на 5 процента.
По отношение на „умните телефони“ Samsung отново е лидер и е доставил най-много устройства, веднага след него, на второ място се нарежда Apple, а Nokia на трето. Китайският производител ZTE заема четвъртото място.
Според статистиката Apple владее 19% от пазара за смартфони, като компанията е продала през изминалата година 135,8 млн. iPhone устройства и е отбелязала ръст с 46%. Интернет гигантът успя да се възползва от силното си присъствие на американския пазар, но се сблъска с известни затруднения на някои развиващи се пазари като Африка например.
По последна информация американският производител е на път да представи много скоро нов модел на своя iPad от четвърто поколение. Що се отнася за iPad от пето поколение, той се очаква да се появи през октомври с кодове име J72.
„Възползвайки се от постоянното търсене на Galaxy моделите, Samsung се оказа в центъра на прожекторите, продавайки рекордните 396,5 млн. мобилни телефони в световен мащаб и затвърждавайки първото си място на пазара за мобилни устройства“, коментират от Strategy Analytics. Големите маркетинг бюджети, широките канали за дистрибуция и атрактивното продуктово портфолио спомогнаха на гиганти като Samsung и Apple да бетонират за пореден път позициите си на пазара за смартфони.“