Вероятно често ви се случва да се срещате с хора, от които се очаква да ви спечелят като клиент или да станат ваши партньори. Понякога обаче тези хора успяват да ви подразнят в първите 10 минути от разговора. Това обикновено се дължи на някои вербални и невербални грешки, които несъзнателно правят.

suit-tie_00348570

За да ги избегнете самите вие и за да не изпадате в обратната ситуация, вижте кои са те:

Лоша езикова култура

Тук не говорим за мекото говорене на русенци или за „млéкото“ на софиянци- това са диалектни особености, които съществуват в цял свят и не са признак на ниска езикова култура. Псувните, невъзможността за изразяване и бедния речник обаче са точните признаци за липсата на езикова култура.

Закъсненията

Едно от нещата, които могат да ме откажат от потенциален партньор или дори да ме накарат да се отдалеча от приятел, е това да закъснява. Всички имаме един такъв човек в обкръжението си- все така се случва, че не му стига времето. Дали обаче това не е сигурен знак, че този човек не умее да организира и приоритизира ефективно? Какво става, ако е такъв и в работата?

Твърде много оптимизъм

Някои търговци използват стратегията на оптимизма- обещават ви, че ако си купите именно техния продукт, то всичките ви проблеми ще се оправят моментално. С такива впечатления обикновено оставам и от рекламните кампании на лотарийните игри- търкате едно билетче и животът ви става земен рай.

Твърде много песимизъм

Другата крайност също буди подозрение. Ако сделката или срещата ви вървят добре, но отсрещният човек постоянно повтаря „но“, „обаче“, „въпреки това“, „напротив“ и други отрицателни думи, вероятно ще загубите доверие в него.

Безотговорност

Едно от най- подронващите авторитета действия е неспазването на дадена дума или обещание. Обещанията за свършване на работа, за изготвяне на доклад, за среща, за каквото и да е трябва да бъдат спазвани.

Недомлъвки

„Аз такова, сега тука ще направя това, после заедно ще отидем там да свършим онова и после ще подпишем договора с онези хора.“

Да, комуникацията е ключова. В името на добрия бизнес етикет- бъдете ясни, не използвайте недомлъвки и говорете така, че да ви разбират.

Лъжи

Нужно ли е да казваме защо лъжите не са препоръчителни не само в бизнес отношенията, но и във всички други?

Нереални обещания

Често търговците обещават резултати, които не могат да бъдат изпълнени. Добрият професионалист обещава много неща, но те са винаги изпълними, реални и измерими.

Липса на организираност

Ако хаосът е водещ във всички аспекти на човек, това със сигурност означава, че ще присъства и в работата и в работните отношения.

Твърде много разкриване или пък твърде много потайности

Както при позитивизма и песимизма, така и тук е важно да се открие баланса. Човек, който споделя пикантерии от лични си живот вероятно няма да може да пази работни тайни и ще споделя ноу-хау на всички, а човек, който не споделя нищо за себе си вероятно ще е твърде интровертен и труден за работа.

 

 

css.php