4 стъпки за оптимизиране на рекламните кампании във Facebook

мар. 22, 2014

След като направи основни промени във Facebook Ads, социалната мрежа реши да даде напътствия за оптимизиране на рекламните кампании. Статията ще е полезна както за начинаещи, така и за експерти в областта, които искат да подобрят представянето си.

Както вече знаете, новата структура на рекламните кампании има три нива: кампания (Campaign), набор от реклами (Ad Set) и реклама (Ad). Наборът от реклами, това е новото ниво в структурата, съдържа една или повече реклами с еднаква аудитория и еднакъв тип оферта (bid type). Рекламите се различават по съдържанието – изображения, текст, връзки. Facebook предлага 4 стъпки, които ще помогнат на рекламодателите да оптимизират своите кампании:

Стъпка 1: Създайте отделна кампания за всяка рекламна цел

Изключително важно е да дефинирате ясно своите цели и след като сте го направили, да създадете една или повече рекламни кампании за всяка една от тях. Регулярно следете представянето на рекламите, наборите от реклами, както и кампаниите като цяло.

Facebook съветва да използвате разходните метрики (spend meters), за да следите колко харчите и при нужда, своевременно да реагирате. А ако нямате времето и/или желанието да правите това по няколко пъти на ден, можете да зададете общ лимит на разходите преди да сте стартирали кампаниите си.

Стъпка 2: Организирайте наборите от реклами спрямо сегментите на аудиторията

Сегментирайте таргет аудиторията за всяка от поставените цели (жени 18-24 години, мъже 18-24 години и т.н.) и създайте набор от реклами за всеки сегмент. След това следете представянето на всяка от рекламите за всеки сегмент, за да прецените как и къде да изразходвате парите си.

facebook ads

Facebook съветва да слагате рекламите, които са ръчно таргетирани (Custom Audiences) в различни набори от реклами, за да следите по-ефективно тяхното представяне. Използвайте стандартните опции за таргетиране (интереси, местоположение, демография и т.н.), за да достигнете до потенциални клиенти. И още един съвет – използвайте Adverts Manager, който ще ви помогне да идентифицирате повече пазарни сегменти, към които да се насочите.

Стъпка 3: Създайте много реклами и следете представянето им

Във всеки набор от реклами създайте много реклами, като използвате различен текст, изображения и връзки. Целта е да следите представянето им в продължение на няколко дни и да спрете тези, които имат нисък conversion rate.

3

Facebook съветва да създавате такъв брой реклами, какъвто е релевантен за аудиторията ви, за да може системата на Facebook Ads да „съдейства“ за оптимизирането на най-добре представящите се реклами. Следете метриките в Adverts Manager и се уверете, че рекламите във всеки набор имат еднаква аудитория и еднакъв тип оферта. Така системата ще оптимизира единствено на база изображения, текст и връзки, което е вашата цел.

Стъпка 4: Оптимизирайте и преразпределете бюджета си

Вижте коя е (кои са) рекламите, които се представят най-успешно и изпълняват зададените от вас цели и спрете останалите. Така ефективно ще фокусирате бюджета си върху правилното място.

Facebook съветва да не изтривате реклами или набори от реклами, а просто да ги спирате. В даден момент, когато искате да експериментирате, можете да ги стартирате отново. Опитайте да не променяте типа бюджет на набора от реклами докато кампанията тече.

А вие можете ли дадете съвети от вашата практика? Споделете в коментарите.

Всяка марка разказва история, BRAVO я превръща в легенда

„Методът BRAVO“ е вашето решение за изграждане на успешен и устойчив бизнес. Повече от книга и менторска програма, BRAVO е резултат от над 25 години опит и 800+ успешни бранд стратегии в България, Европа и САЩ. Той ви предоставя практически маркетинг техники, които оптимизират всяка ваша инвестиция и увеличават продажбите ви както локално, така и онлайн.

css.php