4 стъпки за оптимизиране на рекламните кампании във Facebook

от | мар. 22, 2014

След като направи основни промени във Facebook Ads, социалната мрежа реши да даде напътствия за оптимизиране на рекламните кампании. Статията ще е полезна както за начинаещи, така и за експерти в областта, които искат да подобрят представянето си.

Както вече знаете, новата структура на рекламните кампании има три нива: кампания (Campaign), набор от реклами (Ad Set) и реклама (Ad). Наборът от реклами, това е новото ниво в структурата, съдържа една или повече реклами с еднаква аудитория и еднакъв тип оферта (bid type). Рекламите се различават по съдържанието – изображения, текст, връзки. Facebook предлага 4 стъпки, които ще помогнат на рекламодателите да оптимизират своите кампании:

Стъпка 1: Създайте отделна кампания за всяка рекламна цел

Изключително важно е да дефинирате ясно своите цели и след като сте го направили, да създадете една или повече рекламни кампании за всяка една от тях. Регулярно следете представянето на рекламите, наборите от реклами, както и кампаниите като цяло.

Facebook съветва да използвате разходните метрики (spend meters), за да следите колко харчите и при нужда, своевременно да реагирате. А ако нямате времето и/или желанието да правите това по няколко пъти на ден, можете да зададете общ лимит на разходите преди да сте стартирали кампаниите си.

Стъпка 2: Организирайте наборите от реклами спрямо сегментите на аудиторията

Сегментирайте таргет аудиторията за всяка от поставените цели (жени 18-24 години, мъже 18-24 години и т.н.) и създайте набор от реклами за всеки сегмент. След това следете представянето на всяка от рекламите за всеки сегмент, за да прецените как и къде да изразходвате парите си.

facebook ads

Facebook съветва да слагате рекламите, които са ръчно таргетирани (Custom Audiences) в различни набори от реклами, за да следите по-ефективно тяхното представяне. Използвайте стандартните опции за таргетиране (интереси, местоположение, демография и т.н.), за да достигнете до потенциални клиенти. И още един съвет – използвайте Adverts Manager, който ще ви помогне да идентифицирате повече пазарни сегменти, към които да се насочите.

Стъпка 3: Създайте много реклами и следете представянето им

Във всеки набор от реклами създайте много реклами, като използвате различен текст, изображения и връзки. Целта е да следите представянето им в продължение на няколко дни и да спрете тези, които имат нисък conversion rate.

3

Facebook съветва да създавате такъв брой реклами, какъвто е релевантен за аудиторията ви, за да може системата на Facebook Ads да “съдейства” за оптимизирането на най-добре представящите се реклами. Следете метриките в Adverts Manager и се уверете, че рекламите във всеки набор имат еднаква аудитория и еднакъв тип оферта. Така системата ще оптимизира единствено на база изображения, текст и връзки, което е вашата цел.

Стъпка 4: Оптимизирайте и преразпределете бюджета си

Вижте коя е (кои са) рекламите, които се представят най-успешно и изпълняват зададените от вас цели и спрете останалите. Така ефективно ще фокусирате бюджета си върху правилното място.

Facebook съветва да не изтривате реклами или набори от реклами, а просто да ги спирате. В даден момент, когато искате да експериментирате, можете да ги стартирате отново. Опитайте да не променяте типа бюджет на набора от реклами докато кампанията тече.

А вие можете ли дадете съвети от вашата практика? Споделете в коментарите.

Всяка марка разказва история, BRAVO я превръща в легенда

„Методът BRAVO“ е нашата авторска методология, доказана с над 25 години опит и 800+ успешни бранд стратегии в България, Европа и САЩ. Ако искате да научите повече за нашите подходи и как помагаме на бизнеси като вашия  – поръчайте своето копие на книгата “Методът BRAVO – маркетинг мастърклас”.

Успехът не е случайност – той е резултат от доказан опит и работещи стратегии!

css.php