Ако сте предприемач, настоящ или бъдещ, знаете, че най-важно е вдъхновението. Съвети много, навсякъде около вас – съвети относно екипа ви, относно идеята, относно начините за финансирането й, и т.н. И все пак, всичко, от което се нуждаете е доза вдъхновение, която да не губите по време на цялото „пътешествие“.
Сайтът TheMuse.com класира 5 видеа от популярните TED Talks, които всеки предприемач (и не само, според мен), трябва да изгледа. Ето ги и тях:
1. Симон Синек – „Как великите лидери вдъхновяват към действие?“
„Всички велики и вдъхновяващи лидери и организации по света мислят, действат и комуникират по абсолютно еднакъв начин и той е напълно противоположен на общоприетия.“
Разликата е в това, че тези организации тръгват от въпроса Защо?, намират причината (причините) и оттам нататък нещата тръгват по своя естествен ход.
2. Гари Вайнерчук – „Прави това, което обичаш (без извинения!)“
Видеото е за немскоговорящите, но дори и да не сте от тях, ще ви направи впечатление страстта на Вайнерчук, с която той говори. С такава страст трябва да работите, затова, ако не харесвате работата си, замислете се. Видеото е повече от вдъхновяващо.
3. Елизабет Гилбърт – „Успех, провал и това, което те кара да продължиш да създаваш“
Авторката на книгата „Яж, моли се и обичай“ разказва как е преодоляла близо 6-годишното отхвърляне на книгата си.
„Осъзнах, че обичам писането повече отколкото мразя да се провалям в писането, което може да се каже и така: обичам писането повече от собственото си его.“
Всеки е бил на крачка от това да се откаже, но Гилбърт говори за онзи малък пламък, който те кара да продължиш да създаваш.
4. Сет Годин – „Как да накараш идеите си да се разпространят?“
Бащата на съвременния маркетинг, както наричат Сет Годин, говори за предприемачество, за идеи и най-важното – как да позиционираме тези идеи на пазара. От видеото ще видите, че за него това е най-важният елемент. Дори не е от значение колко добра е идеята ви, ако не знаете как да я продадете и предложите на пазара.
Маркетинг не са постоянно прекъсващите ни реклами, а рекламите, които говорят на хората, които искат да чуят. Ако сте се объркали, изгледайте видеото, за да схванете идеята на Годин.
5. Бренé Браун – „Силата на уязвимостта“
Всеки предприемач, всеки собственик на бизнес, смята, че не бива да показва слабост и да бъде уязвим в нито един момент. Той трябва да бъде супергероят. Във видеото Браун ни напомня за силата на уязвимостта и това, че по този начин създаваме най-истинската връзка с потребителите.
Вдъхновихте се, нали? Запазете това вдъхновение и създайте вашето нещо.