7 стъпки за създаване на организационна култура

юни 2, 2015

Много мениджъри от старата школа все още вярват в мотото „бизнесът на първо място, хората на второ“. Е, за тяхно за съжаление, без хората бизнес няма. По-голямата въвлеченост на служителите в процеса на работа е гаранция за значителна продуктивност. Така че, освен ако във вашата организация сте само вие и компютърът, то вашият бизнес е изграден около хора, които произвеждат продукти и предоставят на услуги за други хора. focus-content-for-audience Изграждането а силна култура в рамките на една организация е в основата на успеха на бизнеса. За да създадем култура, която признава и обхваща общите ценности, нагласи, вярвания, стандарти и принципи и в същото време да отговаря на целите на организацията, трябва да се запознаем със следващите 7 важни стъпки.

1. Работа в екип

Добро начало на избистрянето на идеята за устойчива организационна култура е срещата с партньори и главни служители, по време на която да обсъдите какви са вашите основни ценности и как искате те да бъдат втъкани в ДНК-то на организацията. Важно е главните действащи лица да припопознават културата от самото начало. За да направите това, културата трябва да бъде нещо повече от една обща визия. Визия без стратегия, е просто визия.

2. Прозрачност

Направете управлението прозрачно. Целта е всички служители да се чувстват, че познават мисленето, отговорностите и стратегиите на всяко едно ниво на организацията и могат да споделят идея или обратна връзка без да се притесняват, че са некомпетентни.

3. Даване на повече свобода на действие и отговорност

Можете да накарате служителите си да бъдат по- дейни и инициативни като спрете да ги управлявате „на дребно“ и започнете да им давате повече общи задачи с конкретни цели, като ги оставите те сами да начертаят пътя задача-цел. Колкото повече свобода имат хората да се справят със задачи, да намират решения, да ръководят проекти, толкова по- свързани с организацията се чувстват те.

4. Физическо пространство

Ако сте чели предишната ни статия за интровертите, вероятно помните, че те имат нужда от свое пространство. По подразбиране, повечето компании съвместяват няколко длъжности (понякога и отдели) в едно помещение, което драстично понижава ефективността на интровертите. Важно е да се помисли за нивото на комфорт на служителите, преди да решите какъв тип офис ще построите/наемете.

5. Разговори с клиенти и служители

В различните моменти от жизнения цикъл на компанията вероятно ще минете през седмици или дори месеци с чувството за изгубеност. За да откриете себе си и целта на вашата компания бихте могли просто да поговорите с клиентите и служителите и да ги разпитате как виждат те развитието на бизнеса.

6. Организационна структура

Не, това не е просто една рисунка на ппирамида, мрежа или някаква йерархия. Организационната структура дава отговор на въпроса „Как се случват нещата?“. Тя включва каналите на комуникация, фирмени политики, тийм билдинг, разделение на отговорностите, управление на времето, управление на пространството.

7. Дайте си време за почивка

Всички имаме нужда да натиснем reset бутона понякога- хората просто не могат да дойдат свежи и пълни с енергия на сутринта, да работят с пълни обороти цял ден и да си тръгнат все така свежи. На всеки мениджър му се иска служителите да работят с неговата отдаденост, но е важно да признаем, че всеки един от нас има различни приоритети и дори работата да е в челните попзиции, то понякога уикенд в планината измества всичко друго.

Всяка марка разказва история, BRAVO я превръща в легенда

„Методът BRAVO“ е вашето решение за изграждане на успешен и устойчив бизнес. Повече от книга и менторска програма, BRAVO е резултат от над 25 години опит и 800+ успешни бранд стратегии в България, Европа и САЩ. Той ви предоставя практически маркетинг техники, които оптимизират всяка ваша инвестиция и увеличават продажбите ви както локално, така и онлайн.

css.php