Имате добри идеи, страхотни продукти, визия за развитие и сте решили да инвестирате в бъдещето на своя бизнес, създавайки собствен онлайн магазин… В такъв случай вижте следващите осем неща, които трябва да имате предвид, когато стартирате интернет бизнес.
1. Колкото и успешен да е бизнесът ви, не се самозабравяйте!
Често успешните предприемачи имат нагласата, че знаят за бизнеса си повече от всеки друг. В действителност обаче нещата не винаги са така. Колкото и да сте запознати с детайлите около бизнеса си, никога не е излишно да се допитате до експерти от областта, бизнес или финансови консултанти.
Споделете с тях какви са предимствата и недостатъците на вашия бизнес, какви са дългосрочните ви идеи за развитие. Така, от една страна, имате възможност да получите обратната връзка от професионалисти, а от друга – да сверите часовника си, пък и току-виж ви е хрумнала някоя нова идея.
2. Фокусирайте се върху изграждане на бранд, а след това върху печалбата!
Стартирайки нов бизнес, много често се фокусираме изцяло върху това, да превърнем компанията си в печеливша единица, в машина за финансови постъпления и така пропускаме най-същинската част, а именно да носим добавена стойност на клиентите си.
Най-важното, когато тръгвате да правите собствен бизнес, е да работите върху изграждането на разпознаваем бранд, който да генерира трафик, а оттам растеж и развитие за компанията, което съответно ще доведе и до по-големи приходи. Не, нямаме предвид да давате парите си на вятъра, а да сте готови да инвестирате част от тях, за да си гарантирате бъдещ устойчив растеж.
3. Кеш инвестиции
И в тази връзка винаги е добре да имате известно количество от тях в кеш. Нека това да са средствата за реинвестиране – в мобилен маркетинг или в нови продукти/услуги например. Запазете ги, ако искате за черни дни или за иновации, но ги запазете.
4. Диверсифицирайте, не се ограничавайте само с един канал за продажби!
Основополагащо правило, когато започвате собствен онлайн бизнес, е да се възползвате от предимствата на максимално най-много канали, за да предлагате продуктите си. Възможностите днес са неограничени, платформите и средствата – многобройни. Не бъдете пасивни, не пропускайте шансовете си, а точно обратното – бъдете креативни и проактивни. Възползвайте се от социалните платформи Facebook, Twitter, Pinterest, Wanelo, превърнете онлайн магазина си удобен за ползване през мобилни устройства, предлагайте специални оферти на най-лоялните си клиенти чрез директен мейлинг и т.н..
Предвид гигантския скок в употребата на смарт устройства и мноекранната реалност, в която живеем днес, е особено важно да осигурите на потребителите си удобна за ползване от различни устройства платформа. Създайте респонсив дизайн за вашия онлайн магазин, който автоматично да се адаптира независимо от устройството. По този начин ще си осигурите по-висока ефективност, поддържайки само един сайт вместо няколко за различни устройства.
5. Попитайте своите клиенти от какво имат нужда!
Поддържайте редовна комуникация с вашите клиенти. Никога не е излишно да поискате обратна връзка от тях, да помолите за препоръка или мнение или просто да разберете дали са доволни от услугите ви.
Изпращайте редовно на клиентите си мейлинги, за да се уверите, че са останали доволни от покупките си, както и за да ги подканите да се свържат с вас, в случай че имат допълнителни въпроси.
Интернет търговците често подценяват този момент. Проучванията показват обаче, че редовната комуникация с клиентите ги кара да се чувстват ценни и ги окуражава да повторят покупката си. А освен това имате възможност да получите и полезна обратна връзка за подобряване на услугите си.
6. Нека потребностите на вашите клиенти са на първо място!
Тайната на непрекъснатия успех и растеж е, когато фокусът ви се измести върху задоволяване потребностите на вашите клиенти. Комуникирайте с тях, за да сте наясно какво наистина има значение за тях, използвайте индивидуален подход и поддържайте добри взаимоотношения.
Когато създавате вашия онлайн магазин, помислете за типа клиенти, които ще таргетирате. Потребителите са затрупани ежедневно от огромен обем информация, за да се отличите от масата, е нужно да откроите своята целева група и да я таргетирате на база вкусове, предпочитания, възраст, пол, местоположение, поведение или като просто създадете отделни потребителски профили.
7. Включете демо видео на продуктите си в сайта
Според проучване на comScore 64% от посетителите на онлайн магазини са склонни да направят покупка от сайта, след като гледат видео на продуктите, които предлагате. Така че бъдете креативни и експериментирайте с нови методи включително видеа.
8. Използвайте послание с различен контекст
Един от начините да създадете преживявания за вашите клиенти е, като им предложите послания, поднесени по различни начини, като това предлага и повече различни начини за споделяне на съдържанието.
Имате добра идея и страхотен продукт? Амбициозен сте и знаете как да продавате? Искате да имате свой собствен онлайн магазин и да работите за себе си? Не чакай възможностите да дойдат при теб, създай ги – още ДНЕС!