Apple е любимата марка на американците в категориите “Компютри”, “Таблети” и “Мобилни телефони”, това сочи последното изследване на Harris, цитирано от digitaltrends, в което са взели участие над 38 000 американски потребители.
Името на компанията се появява за първи път в топ 10 на допитването през 2006 и постепенно успява да се изкачи до първата позиция, благодарение на успеха на iPhone и iPad.
Компютри, таблети, мобилни телефони
Въпреки спада на точките за качесто в категорията “Компютри”, Apple успява да измести конкурентите си HP, Dell и Sony отреждайки им съответно второ, трето и четвърто място.
В категорията “Таблети”, Kidle Fire на Amazon е на второ място, след Apple, а Nexus на Google заема трета позиция. Очаква се в тази класация да настъпят промени, след пускането в продажба на новия Nexus 7.
Интересно, че Surface на Microsoft не присъства сред почетните предни позиции на класацията, макар че анкетата на Harris е провеждана в началото на годината, когато RT версията беше налична на пазара.
Apple е първенец и в категорията “Мобилни телефони” – втора поредна година, побеждавайки HTC, Samsung и LG.
Марка на бъдещето?
Мени Флорс, старши вицепрезидент в Harris Interactive, коментира пред Digitaltrends, че високите резултати на Apple по отношение на перспектива, управление и популярност, показват, че потребителите от САЩ възприемат Apple като „марка на бъдещето“.
Положителният рейтинг на компанията може да се възприеме и като потвърждение на управленските умения на Тим Кук, който пое компанията след смъртта на Стив Джобс и обещава в следващите 18 месеца множество „удивителни“ нови продукти – един от тях със сигурност е “умният часовник” за чиято премиера вече всички сме нетърпеливи.