Атанас Райков стъпва на мобилния пазар през 2005г. и в момента е мениджър Мобилни продукти и услуги за частни клиенти във VIVACOM. Ръководи малък екип, чиято ежедневна работа го сблъсква с бъдещето на мобилните услуги и го държи на гребена на вълната в мобилната сфера. Атанас наблюдава тенденциите в мобилното потребление на продукти и услуги и може да даде адекватно мнение и насоки за бързо развиващият се мобилен пазар.

Бихте ли ни разказали нещо интересно за Вас и Вашата работа? Какво Ви предстои през следващите месеци?

Като се има пред вид бурното развитие в мобилни технологии през последните години работата в нашата индустрия е изключително динамична. Силната конкуренция и ежедневните новости, както и глобализирането създават нови предизвикателства, но и много възможности за телекомите. Аз отговарям за определянето на продуктовата стратегията  на VIVACOM в областта на мобилните продукти и услуги за частни клиенти, както и услугите с добавена стойност. Нашите клиенти имат непрестанно нарастващи изисквания към мобилните услуги, които ползват и ние трябва да се адаптираме към това. Навлизането на мобилния интернет се превръща в една от най-важните тенденции през следващите години, което се подпомага от все по-широкото навлизане на смартфоните и таблетите в нашето ежедневие. Ние отделяме специално внимание на тези тенденции и полагаме специални усилия, за да направим мобилните интернет услуги максимално достъпни включително чрез партньорства с водещите глобални Интернет компании. През следващите няколко месеца ние подготвяме специални нови изненади за нашите клиенти, които смятам, че наистина ще им дадат още по-забавни и атрактивни начини да споделят живота си с другите и да се забавляват!

Как мобилните устройства променят дигиталния маркетинг?

На много места по света мобилният интернет вече измести по популярност стационарния, като в България считаме, че това ще стане до няколко години. Междувременно брандовете трябва да имат пред вид, че потребители които вече са онлайн са една изключително атрактивна таргет група, тъй като нашите данни показват, че те имат значително по-високи доходи, добре образовани са и са изключително активни в търсенето на нови предложения и възможности. В същото време комуникационните канали не са толкова пренаситени с послания и потребители са по-податливи към послания, представени в мобилни приложения и сайтове. Освен това като се добави и допълнителна информация свързана с контекста, таргетирането може да бъде несравнимо по-точно отколкото повечето традиционни канали.

Интересуват ли се българите от приложението на тези устройства в своя бизнес?

Като всяка новост, бизнеса подхожда предпазливо към мобилния маркетинг, особено в тази тежка икономическа ситуация. Наблюдаваме обаче все по-голям интерес от много компании към тези модерни подходи, но обикновено пионери са мултинационалните компании, които имат традиции в областта и на други пазари и следват глобалния си подход. Хубавата новина е, че виждаме и иновативни български компании, които също започват да обръщат внимание на мобилния интернет и добрите резултати ги стимулират да разширят инвестициите си.

Бихте ли споделили за какво ще говорите на Digitex 2011.

Моята презентация ще бъде относно начина, по който потребителите използват смартфоните, различни най-популярни видове услуги и тези, които ще се развиват най-динамично през следващите години – социални мрежи, информационни сайтове и LBS, мобилни плащания и др. Ще анализирам освен това различните маркетингови стратегии, които могат да се предприемат, използвайки всеки един от тези инструменти, за да могат да достигнат посланията на бизнеса до правилната аудитория в правилното време на правилното място.

Каква стратегия бихте препоръчали на непрофесионалисти, които сега навлизат в работата със социални медии?

Да бъдат смели и изобретателни, постоянно да експериментират и да анализират резултатите, да следят всичко ново, което се случва, защото добрите идеи се раждат като резултат от упорита работа! Освен това е много важно да си задават въпроси като „кога”, „къде” и „през какво устройство” тяхната желана аудитория иска да получи нужната информация. Тези въпроси ще имат все по-голямо значение през следващите години!

И за финал..
Технологиите сами по себе си не са решение, а инструмент, който отваря нови възможности!

[sws_yellow_box box_size=“460″] Още по темата можете да научите на конференция в рамките на Digitex 2011 – изложение за уеб и дигитални технологии, която ще се проведе на 6 – 7 октомври в Интер Експо Център, София. Тя е изцяло насочена към възможности за увеличаване на продажби, приходи и конверсии (conversions), оптимизиране, както и популяризиране в социалните медии. Лектори на събитието ще са доказани практици в областта на продажбите и социалнитев медии, а организатор на конференцията е фирма Web and Events.
[/sws_yellow_box]

css.php