NewTrend.bg, 10.12.2010 г. – Брандовете не успяват ефективно да използват имейл маркетинга със социалните медии, сочи едно от последните проучвания на агенцията eCircle.
Докладът на дигиталната маркетингова агенция, който е проведен съвместно с Mediacom Science, анализира отговорите на над 1000 потребители в Обединеното кралство, за да установи как те си взаимодействат с даден бранд чрез социалните медии и чрез прилагания имейл маркетинг.
Проучването показва, че 73% от анкетираните могат да бъдат намерени в социалните мрежи и 95% проверяват електронната си поща веднъж дневно, но много малко компании ефективно са интегрирали имейл маркетинга с този в социалните медии.
Почти 3/4 от анкетираните използват електронните си пощи, за да получават различни уведомления от социалните мрежи, а имейл като средство за лична комуникация и онлайн покупки все още се използва от значително мнозинство.
Докладът също установява, че 32% от активните в социалните мрежи са и фенове или последователи на определен бранд. По-голямата част от тях са били мотивирани от причини, свързани със закупуването на даден продукт или услуга, като получаване на отстъпки, докато 25% от анкетираните следват даден бранд, за да демонстрират и споделят с приятелите си привързаността си към въпросната компания.
Друга информация от проучването е твърде малкият брой хора, които използват функции за споделяне, дали с контактите си в електронната поща или с приятелите си в социалните мрежи, което предполага неефективното оптимизиране на имейл маркетинговите инструменти.