Светлан Станоев е основател на The Business Institite, експерт в областите стратегическо управление, бизнес моделиране, финансов мениджмънт и корпоративни финанси. Старши фасилитатор в Магистърска програма по иновации, предприемачество и финанси.

До 31 август е срокът за преференциален достъп до участие в програмата.

Обучението в Магистърската програма по иновации, предприемачество и финанси е изградено върху решаване се реални казуси на реални компании. Магистратурата партнира с компании, които “внасят” свое ноу-хау в областта на иновациите и предприемачеството:

  • Глобалният лидер Сиско Системс е генерален партньор на програмата
  • Dialogues Incubator, иновационният инкубатор на международната банка ABN Amro
  • Solvay Sodi, част от групата Solvay – глобален иновационен лидер
  • Девин АД – компания с добри практики в иновациите в бързооборотните стоки в България
  • LAUNCHub – старт-ъп инвестиционен фонд

Изпълнителни директори, мениджъри и експерти от тези и други компании участват директно в обучението на магистрите.

MIEF

– Г-н Станоев, една от отликите на Магистърската програма по иновации, предприемачество и финанси, на която акцентирате, е използването на бизнес инструменти в обучението – Business Model Canvas, Blue Ocean Strategy, Business Idea Mandala. Защо считате, че те са толкова ценни и значими?

Навлизането на бизнес инструментите в практиката на различни по размер компании, в бизнес университети и в предприемаческата еко-система е световна тенденция с ясен положителен ръст. Причините са няколко и бих казал, че важат “в комплект”.

От една страна, бизнес инструментите са “синтез” на знание и ноу-хау, представени в много къса и форма, която позволява лесен, бърз и удовлетворяващ старт на тяхното ползване. Те дават бързи практични резултати, удачно могат да въвлекат и неспециалисти за леснотата на ползване. В същото време са мощни и затова – полезни и на дълбоки експерти.

И не на последно място, в тяхното ползване има игрови елемент – нещо присъщо на човешката природа, чиято употреба има стабилна положителна тенденция.

– В какви индустрии и в какви ситуации за приложими тези инструменти?

Инструментите, които ползваме в Магистърската програма по иновации, предприемачество и финанси – Business Model Canvas, Blue Ocean Strategy, Business Idea Mandala – са неутрални по отношение на индустрията. В това е тяхната сила.

В зависимост от бизнес ситуацията, ние очертаваме различни “пътни карти” от инструменти за тяхното решаване. Понякога един инструмент може да бъде интегриран във вече работеща методология.

А в какви ситуации – точният отговор е “най-разнообразни”. Два конкретни примера. С Девин АД – компания – партньор на Магистърската програма, разработихме практически казус за студентите за генериране и развиване на иновативни идеи в бизнеса с бутилирана вода.

Междувременно, иновационен мениджър от компанията 3M се заинтригува от Business Idea Mandala – инструмент, който разработихме в The Business Institute, защото именно инструментите правят иначе добре смазания иновационен процес в компанията да работа по-лесно, по-бързо и с по-ясни практични резултати.

– Това, че бизнес инструментите работят за доста по-развити пазари значи ли, че са приложими и за България?

Тези бизнес инструменти, които сме подбрали в Магистърската програма по иновации, предприемачество и финанси, са доказано приложими в България. Ние самите ги използваме при клиенти преди да се включат в Магистърската програма. Въз основа на този опит разработване бизнес казуси с инструментите, които служат за обучителен материал на студентите.

 

css.php