employer branding
Case Study:
Employer Branding
Райфайзенбанк е утвърдена финансова институция, която предлага банкови продукти и услуги, насочени към корпоративни и институционални клиенти, малки и средни предприятия, и граждани. Непосредствено преди придобиването ѝ от KBC Group през 2022, банката инициира процес на преструктуриране и адаптиране към непрекъснато променящия се пазар на труда, насочвайки се към устойчив Employer Branding.
Екип:
Ивелина Атанасова – Генчев
Момчил Христов
Давид Вълков
Маркетинг услуги:
Маркетинг стратегия
Комуникационна стратегия
Социални мрежи
Уеб дизайн
Видео заснемане
Дизайн
Employer Branding
Employer Branding предизвикателството
как започна всичко и какво беше заданието, по което работихме
Основният проблем на Райфайзенбанк беше привличането на нови таланти в организацията. Стремежът на финансовата институция беше да утвърди репутация на предпочитан работодател.
В партньрство с Catro Bulgaria, ангажимент на екипа на newtrend беше разработването на Employer Branding стратегия с цел привличане и задържане на лоялни служители, които желаят да се реализират и развиват кариерно в рамките на финансова институция.
Задачата ни беше да идентифицираме „гласа на служителите“ и да съобразим маркетинг стратегията, мисията и визията на финансовата институция не само с целите на ръководството, а и с духа и културата, които носеха самите служителите и да я „облечем“ в лесно за разбиране и споделяне послание.
Комуникационна стратегия
Създаването на комуникационна стратегия, която да популяризира философията, корпоративните ценности и мисията на банката беше сред основните ни ангажименти.
Брандинг и видео
Разбира се, комуникационната стратегия трябваше да бъде подкрепа с уеб сайт, бранд идентичност и рекламни видео материали, за да достигне до всички заинтересовани лица – в и извън компанията.
employer branding
Маркетинг отвътре навън
Представете си компания, в която всеки служител идва на работа с усмивка, вдъхновен от средата и възможностите, които го очакват. Това не е утопия, а резултат от целенасочени действия за изграждане на репутация на предпочитан работодател.
Днес, особено в условията на динамичен и конкурентен пазар на труда, репутацията е всичко – тя привлича не само клиенти, но и таланти. Когато говорим за утвърждаване на такъв имидж, всъщност говорим за нещо много повече от маркетинг и PR.
Говорим за усещането на хората – за историята, която всеки служител може да разкаже за своите кариера и път в организацията.
За това създадохме Employer Branding стратегия, която не само да представя ясно визията и ценностите на организацията, но и по един разЛичен начин да подкрепя индивидуалното кариерно развитие на служителите.
Ясно послание
Съобразен с профила на служителите брандинг
Ангажиращ процес на работа и споделени ценности
employer branding
Маркетинг отвътре навън
В рамките на кампанията решихме да заснемем видео със служителите на банката, за да покажем атмосферата и екипния дух.
Една от най-големите трудности в такъв проект е фактът, че отвъд заснемането на кадрите и казването на предварително подадени скриптове, стоят служителите със своите емоции и страхове: “Как изглеждам пред камерата?”, “Успях ли да кажа всички реплики?”, “Дали съм достатъчно добър?”… това са само една малка част.
За много от служителите да застанат пред камерата беше наистина смело начинание, защото излизаха извън комфортната си зона.
Трудностите не бяха само в преодоляването на личните страхове на хората. Да организираш и координираш снимки на различни локации е само по себе си голямо предизвикателство. Понякога означава да се наложи да изчакаш, понякога – да се преместиш от един офис в друг или да се нагаждаш към нейно величество светлината.
Но точно там в търпението, в динамиката, в адаптацията се създава истинската стойност на кадрите – минута след минута в опита да уловиш не просто перфектния кадър, а миг, в който прозира личността на всеки един от служителите и показва уникалната му роля в екипа.
маркетинг стратегията
Методът BRAVO
Райфайзенбанк изгради своя Employer Branding стратегия, използвайки метода BRAVO, за да затвърди позициите си като предпочитан работодател. Разработихме стратегия, която представя визията и ценностите на банката, позиционирайки я като организация, която цени семейните ценности и инвестира в кариерното развитие на своите специалисти. (B – Brand Purpose)
Банката изгради репутация на работодател, който привлича млади служители и често се превръща в тяхното първо работно място. (R – Relevant Target Audience)
Внедрихме архетипа на „Мъдреца“, който подчертава опита и ролята на Райфайзенбанк като ментор и стабилен партньор в професионалното развитие на служителите. (A – Archetype Branding)
Диференцирахме банката чрез ангажимента ѝ към младите специалисти и инвестициите в тяхното израстване, подкрепено от разнообразни възможности за развитие. (V – Value Proposition)
Проектът включваше ребрандиране на кариерната секция в уеб сайта, както и разработване на цялостна кампания за събития, социални мрежи, PR и медийни публикации, което засили присъствието на Райфайзенбанк като топ работодател. (O – Omni-Channel Presence).
Проектът беше осъществен в рамките на 6 месеца, през които бяха постигнати значими резултати в утвърждаването на работодателската марка на банката.
employer branding: посланието
Хората са ни ценни
Ние сме Райфайзенбанк България. Може да изглеждаме старомодни понякога, все пак сме банка, вярваме в традиционните семейни ценности – доверие, открита комуникация и грижа, но умеем да разчупваме статуквото и да бъдем гъвкави.
Насърчаваме развитието на всеки нов служител чрез менторство, обучение и индивидуална подкрепа, за да реализираме неговите стремежи и кариерното му развитие в банката.
Създаваме среда на доверие и подкрепа, в която всеки може да стане по-добрата версия на себе си. Гордеем се, че сме разЛИЧНИ. Интегрираме иновациите в традиционните модели и заЕДНО намираме най-добрите решения.
- Степен на удовлетвореност от мисия, визия и ценности – 90%
- Степен на удовлетвореност от корпоративен имидж – 85%
- Степен на удовлетвореност от лидерски подход -85%
месеца работа
часа интервюта
часа снимачно време и монтаж
чаши кафе за екипа
employer branding: препоръка
Какво сподели клиента
“Райфайзенбанк България“ ЕАД изразява своите отлични впечатления от успешното партньорство с „Нютренд Ейджънси“ ЕООД, ръководена от Ивелина Атанасова – Генчев.
Съвместната ни работа включваше изпълнението на проект, насочен към утвърждаване на банката като предпочитан работодател. В рамките на проекта беше разработено ново предложение за стойност за служителите (EVP), беше създаден нов слоган и брандинг за стажантската програма на банката. Бяха направени и промени в дизайна на кариерния уебсайт и реализирана комуникационна кампания.
Партньорството ни беше изключително продуктивно. „Нютренд Ейджънси“ ЕООД, в лицето на Ивелина Атанасова – Генчев, демонстрира високо ниво на професионализъм, гъвкавост, креативност и готовност за съдействие във всеки момент.”
Още маркетинг проекти и клиенти
Разгледайте още истории и научете повече за бизнес предизвикателствата и маркетинг стратегиите и за други клиенти, с които сме работили.