Може ли да си представите да станете в 5 часа сутринта, за да публикувате нов пост в Instagram? Абсурд, нали?! Странно, но проучвания показват, че преди изгрев е сред най-подходящите часове, когато може да направите това.
Платформата за споделяне на снимки е третата предпочитана социална мрежа в България след Facebook и Youtube. Все повече известни личности създават профили там, а компаниите и бизнесът не изостават. Да станеш част от Instagram обществото вече не е прищявка, а необходимост. Снимкитата и сторитата създават имидж, привличат последователи, работят за изграждането на доброто име на бранда и, разбира се, продават. Но докато актьорите, певците и спортистите могат да публикуват в социалната мрежа когато и каквото си пожелаят, то в бизнесът трябва да внимава.
Необходимо е фотосите да са изпипани до последния детайл, да отправят ясно послание и, разбира се, да са публикувани в точно определен час.
Не отдавна сайтът HubSpot.com излеза с указания кога е най-добре да публикувате снимките си в Instagram
Най-общо казано подходящото време е между 14 и 15 ч. Но! Оказва се, че трябва да внимавате не само за часа, но и за това в кой ден от седмицата публикувате своите снимки.
- Понеделник – от 9 сутринта до 17 ч. вечерта (най-добре между 11 и 14 ч.
- Вторник – от 8 сутрита до 19 ч. вечерта (най-добре между 18 и 19 ч.)
- Сряда – от 5 сутринта до 15 ч. следобед (най-добре около 11 ч.)
- Четвъртък – от 5 сутринта до 16 ч. следобед (най-добре около 11 ч.)
- Петък – от 5 ч. сутринта до 14 ч. следобед (най-добре около 5 или 11 ч.)
- Събота – от 9 ч. до 11 ч.
- Неделя – от 10 ч. до 14 ч.
Защо се получава така?
Първото нещо, което правят хората, когато се събудят сутрин е… да се поровят из социалните мрежи. Публикувайке в 5 часа от вторник до петък, вие ще привлечете интереса именно на тези, които обичат да започнат деня си с малко клюки и забавления онлайн. Между 7 и 8 ч. всеки бърза – кой за работа, кой да заведе децата на детска градина или училище, кой да изведе кучето на разходка.
Вторият пиков момент, в който е добре да се публикува през седмицата, е между 11 ч. и 15 ч. Защо? Просто хората играят с телефона си, докато са на обяд или започват да се разсейват към края на деня.
Уикендите не са за предпочитане за Instagram активностите на бизнес профилите, но ако все пак държите да го направите, нека да е около 11 ч. Тогава хората хапват своята лека закуска или се разхождат някъде, отпуснати са и зяпат в телефона за малко разнообразие.
Данните сочат още, че най-доброто време за публикуване в Instagram за компаниите с технологична насоченост е в сряда в 10 ч. Като цяло сряда, четвъртък и петък са дните, когато потребителите биха били най-заинтересовани от вашите продукти и услуги. За предпочитане е тези фирми да избягват да публикуват в неделя.
При компаниите, насочени основно към продажба на продукти и услуги на директни потребители или т.нар. B2C компании най-доброто време за дейности в социалната мрежа в петък между 11 ч. и 13 ч. Техните потенциални клиенти биха проявили интерес и към публикации, пуснати в Instagram всеки ден между 11 ч. и 15 ч. Съветът е да избягвате неделя.
Според анализите, ако имате компания, свързана с образованието Instagram простовете ви ще достигнат най-много последователи, ако ги публикувате в понеделник в 8 ч. сутринта. През останалото време използвайте часовия диапазон 11 ч. – 16 ч. И, разбира се, избягвайте неделя.
Фирмите, чиято дейност е насочена към здравеопазването, трябва да се ориентират към вторник в 13 ч. През останалото време могат да рекламират продуктите и услугите си за предпочитане от вторник до петък между 9 ч. и 16 ч. Най-неблагоприятните дни са събота и неделя.
За компаниите с нестопанска цел има много възможности – вторник в 15 ч. или в 21 ч. Сряда в 15 и 16 ч. четвъртък в 14 и 15 ч. и петък в 10 ч. и 14 ч. Най-лошият ден за техните Instagram публикации е събота.
Защо трябва да внимавате?
Правилно публикуваната снимка в Instagram в точния момент означава, че посланието ви ще бъде видяно от възможно най-много хора. Алгоритъмът на социалната мрежа е подобен на този във Facebook и колкото повече потребители видят и харесат публикацията ви, толкова по-популярна става тя и се появява на “стените” и на други последователи. Получава се ефектът на доминото. Въпреки че все още Instagram е социалната мрежа на звездите, компаниите също не бива да изостават от тази тенденция, предлагайки на потребителите не просто скучни фотоси на своите продукти, а публикации, които биха предизвикали интерес и любопитство.