NewTrend.bg, 25.08.2011г. – Марк Зукерберг, създателят на Facebook, стартира кариерата си в социалните мрежи още на 28 октомври 2003 г., докато учи в Харвард. На тази дата се ражда Facemash. Идеята на Зукерберг е потребителите да харесват снимките на студентите в университета. За целта, той прониква в компютърната мрежа на Харвард и копира снимките на своите колеги от системата. Сайтът бързо добива популярност, но още по-бързо е затворен от администрацията на Харвард, а Марк е обвинен в нарушаване на сигурността, авторските права и личната неприкосновеност.
Зукерберг се измъква и още през следващия семестър започва да пише код за нов уебсайт. На 4 февруари 2004 г. стартира “Thefacebook”. Първоначално право на регистрация имат само студенти от Харвард. Необходим е месец и над половината от студентите се регистрират във Facebook.
През юни 2004 г., Facebook се премества в Пало Алто, Калифорния и получава първата си инвестиция от съоснователя на PayPal – Питър Тиел. През 2005 фирмата купува домейна facebook.com за $ 200,000, а трафикът към Facebook непрестанно се увеличава. Популярността на социалната мрежа не остава незабелязана от бизнеса и все повече компании започват да търсят своето място в нея.
За избора между Facebook профил, Facebook страница или Facebook група
Важно е да знаем как да използваме Facebook, за да достигнем до нашите клиенти и партньори. Имаме избор между личен профил, Facebook група и Facebook страница.
Личните профили са доста популярни вече и в България – eдна трета от българите използват Facebook или около 2 млн. души, макар че част от тях са нереални или не се използват активно. Цифрата е голяма, но трябва да запомним, че профилът е за приятели и не е подходящ за бизнес цели. В такъв случай, в помощ на компаниите идват Facebook групите и Facebook страници.
Спецификата на групите е, че те са за членове. Използват се за дискусии, събития и т.н. Facebook групите са начин да се даде възможност на хората да споделят информация и да се обсъждат важни за тях теми. Групите все повече се използват от фирми и организации, за да се свържат със своите публики.
Физически лица или компании могат да създадат Facebook страници. Те са за феновете на тази личност или фирма. Страниците са близки до личния профил, но с някои съществени разлики. Пример е броят на нашите приятели/фенове. В личния си профил може да има до 5000 приятели, а страницата на нашата фирма – неограничен брой фенове.
Още по темата можете да научите на Конференция “Продавай Дигитално” 2011, която ще се състой на 6 -7 октомври 2011 в Интер Експо Център – София.
В програмата на конференцията са включени теми за успешният уеб дизайн, прозурматорите, маркетинг на харесването, оптимизация и копирайтинг за повече продажби. Ще бъде засегнат и въпросът за създаване и развиване на успешни Facebook страници и как да постигнем лидерство чрез съдържание, а организатор на семинара е фирма Web and Events.
NewTrend.bg | онлайн бизнес новини е медиен партньор на Digitex 2011 – Продавай дигитално.