Геймификацията, мобилните технологии и „виртуалната реалност“ са сред новите тенденции на дигиталната индустрия, според проучване на агенцията за бранд – мениджмънт Millward Brown.
Геймификацията или методиката за добавяне на игрови механики в дейности от ежедневието, с цел те да бъдат по-забавни и да привлекат вниманието на потребители е сред топ 12 на дигиталните тенденции през 2012г.
Брандовете във все по-голяма степен ще прибягват до използването на програми за лоялност – събирането на точки, раздаването на баджове, използването на виртуална валута са все дейности, които отразяват желанието им да спечелят в дългосрочен аспект своите клиенти. Според проучването, популярните в момента модели, сред които са и баджовете на Foursquare ще се провалят, ако не са обвързани с популярни марки.
Корпоративните програми за лоялност, които остават затворени за индивидуалните потребители са обречени. Не индивидуалният потребител, а социума, поведението и навиците на индивида в обществото, сред приятелите му е това, което ще бележи кампаниите през 2012г. Мултиигровият модел, мулти-бранд и мултиканалните рекламни стратегиите, чрез които приятели могат да комбинират своите навици, предпочитания и потребителско поведение са бъдещето според доклада.
Мобилният маркетинг и мобилните разплащанията са във възходяща тенденция, защото потребителите използват все повече и все по-често мобилни устройства. Следващата година, 2012г., се очертава като зората на „мобилния портфейл“, а NFC – технологията ще бъде използвана от все повече търговци. Какво означава това за маркетинг специалистите ли? Че мобилните телефони ще се превърнат в едно от основните комуникационни устройства с потребителите, защото те ще бъдат техния „информационен хъб“ в ежедневието им – телефонни обаждания, имейли, социални мрежи, банкови сметки и разплащания. Всичко, обединено на едно място.
Докладът предвижда още, че социалните мрежи и телевизията ще се обвържат още повече, а телевизионните предавания ще започнат да ангажират по нов начин потребителите, посредством социалните мрежи. Малко бъз в Twitter, хаштаг, който да филтрира съобщенията, няколко изречения по блоговете, приложение за мобилния телефон и страница в Facebook и телевизионното предаване е вече поставено на „социални“ стероиди – вижте резултата с X Factor България, като най-пресен пример.
Повишен интерес към онлайн видеото, анализът на данните, събрани чрез интернет кампании и онлайн рекламата и популярност за платформите, които са в състояние да генерират статистики в реално време, прогнозира още Дейв Бароуклиф, експерт социални медии към Millward Brown.
Можете да свалите и прочетете целия доклад, ако кликнете върху червения бутон.
[sws_button class=““ size=“sws_btn_small“ align=““ href=“http://www.millwardbrown.com/Libraries/MB_Articles_Downloads/12_Digital_Predeictions_for_2012_Millward-Brown.sflb.ashx“ target=“_blank“ label=“Download“ template=“sws_btn_red“ textcolor=““ bgcolor=““ bgcolorhover=““ glow=“sws_btn_glow“] [/sws_button]