Концепцията за промяна в потребителското поведение, предлагайки възнаграждение, не е нова. Не са нови картите за лоялни клиенти или точковата система на авиокомпаниите. Геймингът обаче, който в последно време завладя потребителите, определено е нещо ново и модерно като инструментариум за популяризиране на бранда.

Категорично не може да му бъде отречено,  че създава у потребителите ангажираност и то на  едно доста по-високо ниво, предлагайки емоции и неочаквани изживявания по време на самата играта. Това чувство създава  у потребителите не само ангажимент, но и лоялност към бранда.

По данни на наскоро публикуван доклад на Gartner до 2015 година повече от 50 процента от организациите ще прилагат и ще предпочитат маркетинг стратегии „тип игра”. Същият доклад предвижда, че манията за въвеждане на игрите като маркетингов инструментариум ще стане точно толкова успешна, колкото Facebook, eBay или Amazon. А нарастващото значение на платформи и приложения като SCVNGR, Badgeville, BigDoor и Bunchball подпомага още повече процеса на „геймификация” и определено улеснява брандовете при структуриране на своите кампании.

И така кои са характеристиките на една успешната геймърска кампания:

Поставяне на предизвикателство

Предизвиквайки потребителя, вие го мотивирате да направи още една допълнителна крачка. Така например Американската асоциация за обществено здраве се съгласява да си партнира с Shinobi Labs и да включи мобилното му приложение Mobile Adventure Walks в ежегодното 5-километрово състезание по вървене. Благодарение на новото приложение, което по време на маратона непрекъснато отправя въпроси и забавлява участниците, 5-километровата обиколка се превръща в приключение.

Система, която да отчита резултатите

Една от причините за успеха на маркетинг кампаниите с включени игри е идеята за победа и постигане на още по-добър резултат. Предлагайки система, която отчита резултите, ние всъщност насърчаваме потребителите да опитват пак и пак, докато подобрят постиженията си.

Foursquare се използва на конференции като Comic-Con и Consumer Electronics Show, за да успеят участниците да обиколят, колкото се може повече места и да съберат възможно най-много баджети и да получат в крайна сметка голямата награда.

Нива

Също като стандартната компютърна игра, преминаването от едно ниво на друго кара потребителите да продължават да се връщат отново и отново. Starbucks въвежда това като проверка за потребителска лоялност. Компанията започва да възнаграждава своите клиенти с безплатни напитки, което създава желание у тях да се върнат отново.

Рейтинг

Игрите като стратегия за повишаване продуктивността и мотивацията на служителите на работното място стимулират и провокират конкуренция. Някои хора просто обичат да се състезават и да бъдат предизвиквани да се конкурират. В този смисъл Nike Plus има цял набор от предложения как да увеличи конкурентоспособността, предлагайки съревнования в отбор или по отделно.

Наградата

Не може без бленуваната награда. В края на експеримента потребителите-победители трябва да бъдат възнаградени. Наградите могат да бъдат парични или пък във форма на отстъпки, което ще мотивира участниците да се включат отново.

По тази причина повече от 3 милиона души се включват в кампанията RecycleBank, където участниците печелят точки, купувайки си екологично чисти продукти. Наградите са под формата на намаления или карти за подарък.

В крайна сметка елементите на играта трябва да бъдат добре измислени и интегрирани, за да отговори аудиторията на предизвикателството. Важен елемент е и познаването на самата аудиторията, както и на поведението й.

Дали прокарването на стратегии „тип игри” е новото бъдеще на маркетинга или това бе само мимолетно увлечение, през чийто пиков момент вече преминахме, можем само да предполагаме към този момент…Но няма никакво съмнение в едно, че ежедневните дейности, представени под формата на игри, могат тотално да променят потребителското поведение, да повишат лоялността им, да повлияят на покупателните им навици и да ги насърчат да подкрепят всеки бранд.

Разгледайте нашите бранд мениджмънт услуги.

По материали на The NextWeb
css.php