Няма никакво съмнение, че ежедневните дейности, представени под формата на игри, могат тотално да променят поведението на потребителите, да повишат лоялността им, да повлияят на покупателните им навици и да ги насърчат да подкрепят всеки бранд.
Категорично не може да му бъде отречено, че геймингът създава ангажираност у потребителите на по-високо ниво, предлагайки им емоции и неочаквани изживявания.
В този ред на мисли, интернет аукционът eBay в сътрудничество с Университета в Калифорния разработват нов проект, който има за цел да геймифицира продажбата на търг в сайта на компанията.
Проектът е изключително иновативен и е един нов начин за колаборация между бизнеса и академичните среди. От eBay коментират, че служителите й прекарват един ден в седмицата със студентите, които по този начин получават възможност да работят директно с водещи мениджъри.
„Нашата първа цел е въздействието. – коментира Джейн Пинкард, професор и директор на Центъра за игри в университета. – Искаме да създадем нещата още в академична среда, като идеята е тази практика да се разпространи навсякъде и нещата постепенно да се променят.”
По думите на Пинкард програмата е огромен успех за академичните среди. След сравнително малката пилотна група сега следва по-голяма, състояща се от 30 студенти.
Самата Пинкард споделя, че е била много изненадана, когато е получила обаждане от компанията с подобно предложение. Чудила се е как точно игрите се вписват в стратегията на компанията. Но тогава осъзнава, че всеки бранд търси повече ангажираност, а игрите предлагат точно това.
От друга страна, за eBay целта е повече от ясна. Компанията иска да изследва и наблюдава как дизайнът на игрите и дизайнът по принцип изграждат следващия интерфейс за купуване и продажба на продукти.
„Вече имаме точкови системи и репутация. Сега изучаваме новите измерения на покупко-продажбата. Експериментираме и поставяме по-красив интерфейс.”, споделят от интернет аукционът.
Компанията иска да изгради микро общности около нишови продукти и да изследва новите тенденции. Ползите за eBay са преди всичко идеите, които ще получи компанията за нови бизнес предизвикателства.
Една подобна идея идва от студенти, измислили нов стил игра – Dungeons & Dragons, в която героите преминават през многобройни перипетии, за да търсят съкровището. Златото и скъпоценностите, разбира се, са обект на продажба в eBay, а силата на всеки един от героите зависи от тяхната стойност.