Интересните новини от изминалата седмица 27.02 – 02.03.2012

от | мар. 4, 2012

Тази седмица беше изпълнена с интересни новини, като основна вина за това има Mobile World Congress 2012 (MWC 2012) – най-голямото световно изложение за мобилни телефони и комуникации, където най-известните (и не само) производители от бранша представят голяма част от бъдещите си продукти за годината. Освен MWC 2012, в светлината на новинарските прожектори попаднаха и социалните мрежи, като най-голям “бум’ ефект сътвори Facebook, анонсирайки доста нови неща.

Ето какво се случи в периода 27-ми февруари – 2-ри март 2012 година:

Докато Facebok, Twitter и Linkedin през последните години са на върха по отношение на най-използваните социални мрежи в Щатите, новите социални услуги, които се появиха наскоро, както и стартирани отново версии на стари такива, бързо набират популярност сред потребителите и маркетолозите. Един от въпросните сайтове е Pinterest – новата социална мрежа, където и потребители, и маркетингови специалисти могат да създават свои онлайн „табла“, чрез които да изразят своите интереси към дадено съдържание.

Samsung Galaxy Note 10.1

На Световния мобилен когрес 2012, който стартира днес в Барселона, Samsung  показа своя най-нов таблет Galaxy Note 10.1хибрид между телефон и таблет. Новото попълнение към портфолиото таблети на Samsung дава възможност за повече креативност на потребителите, предлагайки им нови техники и приложения за рисуване, отбелязване, както и писане на бележки.

Социалната мрежа за професионални контакти LinkedIn съобщи пускането на нов бутон Follow Company, чрез който се надява да помогне на компаниите да комуникират и взаимодействат с потребителите си по-лесно. Кодът на новия бутон вече е наличен и компаниите могат да го вградят в сайтовете си, за да започнат да събират повече последователи.

Най-голямата интернет търсачка в света обяви доста промени в алгоритъма си на търсене този месец, като изглежда, че някои от тях са по-интересни от останалите и заслужава да им се обърне внимание.

Проучване на Civic Consulting по поръчка на ЕС излезе с нови данни за електронната търговия в България. По показател „общо пазаруващи онлайн” класацията на изданието ни нарежда на 22-23 място в ЕС пред страни като Кипър, Малта, Латвия, Литва и Унгария. По показател „редовно пазаруващи” сме дори по-добре – зад нас са Кипър, Румъния, Литва, Латвия, Словения, Унгария и Естония.

Тези, които следят темата с новите Timeline профили за фирмените страници във Facebook със сигурност знаят, че се очакват съвсем скоро. Е, вече имаме и конкретна дата – 30 март 2012. Докато разглеждахме фен страницата си във Facebook, получихме съобщение, че можем да видим как ще изглежда страницата с новия Timeline, а след 30-ти март автоматично всички фен страници ще бъдат с подобен облик. Така че побързахме и обновихме настройките си

Като допълнение към новината за новите Timeline профили на фирмените страници, по време на маркетинг конференцията на компанията – fMC, Facebook анонсираха своите Offers – безплатен и лесен начин за бизнеса да сподели своите специални намаления и промоции директно през Facebook страницата си. Представени бяха и нови начини за разпространение на premium реклама и спонсорирани истории.

Оказва се, че френското поделение на шведската компания IKEA може би е замесено в шпионски скандал. По информация, публикувана във френското сатирично издание Le Canard Enchaine, компанията е шпионирала свои служители и клиенти и е използвала информацията при вземане на решение дали да се уволни някой от служителите на компанията или при решаване на съдебни спорове.

И за финал на седмицата Ви предлагаме едно задължително за всеки онлайн маркетолог четиво:

Facebook Page Timeline: Кратко ръководство за маркетинг и PR специалисти*

 

Екипът на NewTrend.bg ви пожелава приятен, слънчев и изпълнен с усмивки уикенд!

Всяка марка разказва история, BRAVO я превръща в легенда

„Методът BRAVO“ е нашата авторска методология, доказана с над 25 години опит и 800+ успешни бранд стратегии в България, Европа и САЩ. Ако искате да научите повече за нашите подходи и как помагаме на бизнеси като вашия  – поръчайте своето копие на книгата “Методът BRAVO – маркетинг мастърклас”.

Успехът не е случайност – той е резултат от доказан опит и работещи стратегии!