В предходната част на „Обичам да ми казват „ДА“ споменах, че е нужно да установим контакт в емоционален и логичен план с читателите си, за да предизвикате у тях отговор -ДА.
Сега ще разгледаме начините, по които да го постигнем на практика.
5 ключови елемента, за да чуете „ДА“ на вашия имейл
Това са петте елемента, които създават емоционален резонанс в електронното съобщение между вас и читателя.
- Позициониране
- Болка
- Обещание
- Доказателство
- План за действие
Този процес може да бъде интегриран във всеки елемент на вашия маркетингов процес – печатни материални, изображения на сайта ви, изображения в бюлетина, начин на обръщение, изготвяне на самите текстове на имейли, планиране на цялостната стратегия на комуникация с клиентите ви тримесечието или годината.
И така, нека да ги разгледаме подробно :
1.Позициониране
Правилното позициониране показва две неща – кой сте вие и с какво можете да сте полезни на вашата аудитория. Успешното позициониране в имейл се характеризира с кристална яснота и на двата фактора – идентифицира ви ясно като подател на имейла и целта на изпращане на конкретното съобщение. След това идва ред на това, да се създаде комфорт, свобода и доверие при общуването.
При имейла имате много малко време за реакция и пространство (реално на екрана) – затова няма време и място за дълги обяснения и разкази. Именно тук, огромна роля играе креативния дизайн, правилно подбраните изображения, форматиране на съобщението. Чрез съчетание на кратък ясен текст, използвайки силни думи, които продават и креативен дизайн може да внушите идентичност, настроение и специално отношение. При писането на текстове е по-добре в началото да се обърнете към специалист копирайтър, тъй като имате право само на едно първо впечатление.
Помислете и проучете стратегии за солидно позициониране. Проучете какво правят световните лидери във вашата област.
Нарисувайте „голямата картина“ – какво би било, ако вашия читател откликне на предложението ви. Опишете директните ползи които ще получи – материални и емоционални. Използвайте думи и изображения, за да нарисувате картината, за да се усети бъдещето като една възможна реалност – как ще се почуствам аз, ако си купя вашия продукт.
При подбора на изображения си отговорете на въпроса – ще се идентифицира ли вашия клиент с човека от изображението ?
Включете линк „За нас“ в шаблона на имейла си, за да може читателя веднага да намери информация, когато прояви повече интерес към вас. Там не описвайте нещо скучно, а обикновена човешка история, които би била разбрана и от малко дете – кои сте вие и как допринасяте за подобряване живота на другите.
2.Болка
Вярно е, че предизвикването и на отрицателни и на положителни емоции може да доведе до реакция на вашето предложение. Най-лошия вариант е липсата на реакция, но вашата цел не е да създавате страх и негативни емоции. Използвайте споменаването на страха или болката, само колкото да покажете, че добре разбирате проблема, нуждата, страха на читателя.
Изкушаващо е, да се пропусне тази стъпка в процеса. Но ако я прескочите, рискувате да пропуснете важна част в създаването на емоционалния резонанс с вашата аудитория, това е което помага, те да се почувстват разбрани.
3.Обещание
Тук е мястото, да не пестите изразни средства да изразите своето обещание – какво ще получа аз, ако откликна на вашето предложение. Ефективното създаване на обещание е отново чрез креативно комбиниране на думи и изображения. Не забравяйте, че винаги трябва да се придържате към истината – във всяка една дума или изображение.
В противен случай рискувате да получите негативна обратна реакция – „Ама на снимката това изглеждаше по-голямо“.
Как да разберете, че сте успели – когато кажат „ДА“ на вашето предложение.
Ще бъдат ли вашите читатели – по-щастливи, по-богати, по-здрави, по-красиви, по-успешни, по-добри, по-ефективни, по-добре организирани ?
Задайте си въпроса – какви са желаните емоции, които искате да предизвикате, ако те откликнат на вашата оферта? Любов, Щастие, Успех, Здраве, Богатство ?
Разбирането за това, как продуктът или услугата ви се превръща в емоционална или практична полза е от съществено значение за създаване на маркетинговото послание, по начин да се случи емоционалния резонанс.
Ако не знаете, как вашият продукт променя живота на хората към по-добро, сега е моментът да научите. Ако не успеете да предадете тези ползи в посланието си, няма как да се свържете емоционално с аудиторията си.
Как да разберете ? Има един лесен и безплатен начин – Питайте ? Задавайте въпроси и слушайте. Записвайте и анализирайте. Учудващо е колко много неща може да научите, само ако слушате.
4.Доказателство
Досега бяхме в областта на емоцията и сега е време да се преминем към логиката.
Доказателствата могат да бъдат на много места – в имейлите, в страниците на уебсайта ви, в страниците в социалните мрежи. Тези дни най-убедително доказателство е социалното доказателство. Като човешки същества ние имаме развито чувство на принадлежност. Кой друг е постигнал положителен резултат ползвайки вашия продукт? Как се чувства?
В идеалния случай, може да копирате тази информация от вашите страници в социалните мрежи и да я поставите в имейлите и в уебсайта си.
Ако не – поставете цитати, снимки, видео или линкове към успешни истории, след ползването на вашите продукти или услуги. Придържайте се към човешкото. Изследванията показват, че социалното споделяне има много голяма тежест в изграждането на доверие. Какво нашите приятели казват за вас?
5.План за действие
И накрая, не оставяйте хората без отговор, а им дайте план – какво следващо действие да предприемат. Покажете им кратко и ясно – как и къде ще получат, това което обещавате.
Това е т.нар. Призив за действие. Той трябва да е пределно ясен, сбит, буквален и логичен.
Позиционирането, болката и обещанието влияят на емоционалното ангажиране, тази последна стъпка влияе на действието, и следователно – на продажбите. Тя може да е линк или бутон. Поставете го на няколко места в съобщението. Най-добре е да тествате – в началото, в средата и в края на имейла.
Не забравяйте, че реалния отговор на имейл има два етапа – клик и последващо действие – регистрация, покупка, попълване на анкета, сваляне на информация, демо версия. Затова още в началото трябва добре да сте наясно – каква е крайната цел на това съобщение. И след това да осигурите начин как да я измерите – в брой посещение на страницата ви, регистрации, сваляния на информация и други.
Яснотата на целта ви трябва да продължи и на страницата, където изпращате читателя. Най-често допусканата грешка е, че след като клиента кликне, линкът го отвежда на началната страница на сайта и точно там той се загубва. И у вас се пораждат някои от следните мисли – тази оферта не е добра, имейл маркетингът не работи, цените са високи, хората не купуват.
Важно е да си нарисувате цялата картинка и да я проследите, от началото до края:
- привличане на аудитория, записване в имейл списъка ви – успешно идентифициране на проблема и обещание за решение.
- изпращане на имейл – след получаване на позволение,
- брой отворени имейли – установяване на доверие, че изпращате нещо полезно
- брой кликнати – тук проличава успешното съобщение и призив за действие
- трафик към страницата – яснота на целта
- регистрации – успешен завършек.
Тествайте всички тези числа и открийте – къде се чупи. Ако промените едно нещо, как това се отразява на процеса след това.
Няма точна формула за вашето успешно „ДА“.
То зависи от вашата аудитория. И за да го чуете, трябва много добре да я познавате.
Най-важно е да започнете веднага.
Изпратете безплатна имейл кампания до 1000 ваши абонати и започнете своето изследване.