Млади, щури, диви и при това толкова технически грамотни, че понякога даже плашат със знанията си. Това са представителите на поколение Z или с други думи родените между 1995 и 2010 г. Клиентите на бъдещето (а защо не и на настоящето), те са толкова различни, че почти никоя маркетингова и рекламна стратегия, прилагана до момента няма да ги впечатли.
Техниката преди всичко
Поколение Z са дигитални туземци. „Милениумите“, родени между 1980 и 1995 г., възприеха бързо развиващите се технологии и свикнаха с тях. Представителите на поколение Z обаче буквално са родени с телефон в ръка. Те не си спомнят времената преди смартфоните, Facebook или Twitter. Живеят един почти виртуален живот и в никакъв случай не желаят да се откъснат от него.
Проучванията показват, че само в САЩ покупателната способност на поколение Z се очаква да бъде 44 милиарда долара, а може ли да си представим каква ще е сумата в световен мащаб? Това са хора, които купуват и ще купуват не само, за да са в крак с модерното, но и за да оцелеят в новия дигитален свят.
Внимавай в рекламата
Поколение Z са техничари, те са свикнали на непрекъснато променящата се среда и това, което е интересно и модерно днес, може да се окаже напълно забравено утре. Живеят за Tick Tok, Facebook и Instagram Stories. Те бързо възприемат всяка информация и я прецеждат през собствената си призма, но тъй като потокът от данни е толкова голям, често губят фокус. Клипчетата и снимките, „живеещи“ едва 24 часа са им напълно достатъчни.
Ето защо, когато планирате реклами, предназначени за поколение Z не правете дългосрочни кампании. Нека съобщенията са кратки, а изображенията – прости. Във видео и аудио клиповете винаги показвайте/споменавайте марката си още в първите секунди, защото има голямо вероятност след това да загубите тяхното внимание.
Автентичността привлича вниманието
Поколение Z търси своята „истинска“ марка и иска да установи връзка с нея, да изгради доверие и тук говорим за всеки един аспект от маркетинга – от обикновената реклама, през изграждането на целия бранд и дори обслужването на клиентите. Избягвайте използването на красиви, съвършени модели, за да продавате вашите дрехи например. Подберете обикновени хора, такива каквито се срещат на улицата със своите несъвършенства и истинска красота.
Въпреки че са изключително технически грамотни, а може би именно заради това, представителите на поколение Z искат да почувстват човешкото във вашата фирма.
Рекламата не трябва да продава
Много собственици/управители на фирми биха се ужасили от това, че рекламата, за която хвърлят толкова пари, не бива да продава директно техните продукти. Но подходът към младите потребители трябва да е много по-различен. Важно е онова, което им предлагате да подобрява по някакъв начин живота им, да увеличава стойността на това, което вече притежават, да се впише в ежедневието им без да бъде натрапено. Рекламите трябва да са изключително близки до това, с което младежите са свикнали. Instagram е чудесен пример. Платформата показва безкрай моменти от ежедневието на хората и понякога добре поднесените реклами там дори не са забелязват, а се възприемат от потребителите като нещо необходимо, което трябва да купят или да направят.
Не забравяйте обаче, че представителите на поколение Z са изключително разнородна група и винаги таргетирайте до най-малкия детайл аудиторията си.
Удобството е ключов фактор
Удобно, бързо, лесно. Именно тези три думи да от ключово значение за поколение Z. В тях се крие добрата маркетингова кампания. Светът се движи на бързи обороти и ако предоставите на потенциалните си клиенти възможност да пазаруват скоростно и без препятствие, ще ги спечелите. Добър пример за това е компанията за финансови преводи Revolut. Освен, че предлагат услуги за парични преводи без такси, всичко става много бързо и лесно.
Човек на многото екрани
Милениумите се научиха, че да са се справят с реалността, трябва да правят по няколко неща едновременно. Те действат и на няколко екрани (в повечето случай три – телевизор, телефон, лаптоп). Представителите на поколение Z обаче действат още по-бързо и използват още повече екрани (най-често пет). Всичко това обаче ги разконцентрира и е изключително трудно да задържиш вниманието им дори за няколко секунди. Младежите непрекъснато превключват между телевизора, таблета, телефона, лаптопа и т.н. Могат едновременно да работят, да подготвят домашните си, да играят и чатят. Ето защо трябва да диверсификирате маркетинговата си кампания и да присъствате навсякъде. Само един канал вече не е достатъчен.
Поколение Z тепърва стъпва на пазара и компаниите трябва да започнат да се съобразяват с неговите особености, ако искат да пробият или да запазят своето място сред конкуренцията. Изучаването на мисленето, поведението, дори психиката на младите хора, ще помогне за изграждането на най-правилната и успешна стратегия за всеки бизнес.
Ако имате повече въпроси или търсите съвет как да организирате своята маркетингова кампания, предназначена за поколение Z, потърсете ни.