По време на събитието CES във вторник изпълнителният директор на Yahoo Мариса Майър използва повода да представи новото попълнение в портфолиото от продукти на компанията – рекламната платформа Yahoo Advertising – услуга, която ще обедини и направи по-лесно купуването на реклама на сайтовете на компанията.
„Платформата включва широк набор от уеб, мобилни и видео рекламни продукти отвъд нейтив и премиум дисплейната реклама. Аналитичните инструменти на Yahoo пък ще предоставят статистика за ежедневните навици на повече от 800 млн. месечно активни потребители от цял свят.“, писаха още в блога си от Yahoo.
В допълнение рекламодателите ще плащат само когато рекламите им са харесвани или последвани от потребителите. Дейвид Карп – основател на Tumblr, коментира, че спонсорираните постове на сайта, които отчитат лек успех след въвеждането им през 2012 г., също ще бъдат част от Yahoo Advertising.
След поемането на поста си на изпълнителен директор на Yahoo през лятото на 2012 г. Майер обяви, че ще насочи усилията си към мобилния пазар и ще се опита да промени фокуса на компанията от технологична към медийна. По думите й Yahoo е успял да достигне повече от 400 млн. месечно активни мобилни потребители към края на изминалата година, но битката в тази посока продължава.
Освен това придобиването на стартъпи също е част от дългосрочната стратегията на компанията. И не какви да е, а най-интересните startup приложения в уеб и мобилното пространство. Последната покупка на компанията бе социалното-видео приложение Ptch, в рамките на което се създават и публикуват видеа. Социалният уеб браузър Rockmelt също се нарежда сред новите попълнения, както и частната компания AdMovate, разработваща ефективни решения, целящи да приведат поведенческото таргетиране към мобилната реклама.
Въпреки положителните отзиви – акциите на компанията са се увеличили със 160%, откакто Майър се възкачи на борда – приходите на компанията от реклама обаче все така продължават да намаляват. Дано този ход успее да помогне…