Маркетолозите са изправени пред ново предизвикателство и това е поколението Z, което постепенно стават основен таргет за много компании. Както неведнъж сме казвали, трудно е да се задържи вниманието родените в края на 90-те и началото на новото хилядолетие. Те имат различно разбиране за света, нужди и приоритети. Интернет е съществува от едва 4 години, преди те да се родят. Към настоящия момент, това са хора, които са все още непълнолетни, но се определят като бъдещето, затова не са никак малко компаниите, за които отсега те стават таргет. Но как да действат?
Отсега казваме, че традиционните методи не вършат работа. Рекламите във Facebook, YouTube, дори и в игрите са нещо, към което Z поколението или е привикнало и не забелязва, или, което е по-вероятно, ще разработи програма, която ще блокира изскачащите реклами.
„Не мисля, че те искат да виждат друга кампания със ‘YOLO’ или ‘swag’ … Те търсят нещо, което е много по-автентично и вдъхновяващо,“ казва Вини Скилас от маркетингова агенция MRY, в Сиатъл.
„Хубавите неща се случват на тези, които действат,“ бе определено като мото на поколение Z, в рамките на интернационално авто шоу, организирано от Ford. Предизвикателството пред маркетолозите започва от там, че това поколение работи и възприема информация от 5 места – смартфон, телевизия, лаптоп, десктоп и таблет. При Y поколението устройствата се свеждаха до 3. Компаниите трябва да са навсякъде.
Поведението на потребителите от Z поколението се повлиява и от фактора световна икономическа криза. Без значение дали кризата е отминала или не, тези деца са възпитавани в период на криза и били свидетели на това как родителите им са търсели изход от на пръв поглед безизходни ситуации. Животът във време на рецесия е изградил предприемачески дух у тях и те търсят партньори.
„Този пазарен сегмент иска да бъде третиран като партньор, не като таргет.“
За хората, принадлежащи към поколение Z важни са ценностите на компанията. За да привлечете вниманието им, демонстрирайте ценности, защото дори и ако цената на вашия продукт е по-висока от тази на конкурента ви, Z поколението е склонно да направи компромис с нея. Но никога не би го направило без да сте дали основание за това.
За да обобщим, ще кажем, че наистина трябва да ги разберете. Днешните тинейджъри и поколението Z, като цяло, са мобилни, обичат видео игри, предпочитат картинки вместо текст, загрижени са за околната среда и носят предприемаческия дух в себе си. Те са различни и искат да бъдат третирани като такива.