Новата политика на Yahoo!: клиенти, региони, технологии

от | апр. 11, 2012

Седмица след като уволни 14% от персонала си, изпълнителният директор на Yahoo! Скот Томпсън обяви новата корпоративна политика на компанията, която ще се измести по посока на комуникационните продукти на компанията – Mail, Messenger, Flickr и Answers, ще се запазят звената за регионална продажба, а технологичните екипи ще съсредоточат усилията си в поддръжката на базата данни и “облачните” технологии.

Когато пое поста през януари, Скот Томпсън заяви, че не се обсъждат планове за продажба на компанията и неговата първа задача ще бъде да да възстанови корпоративната политика и дух вътре в компанията, за да имат възможността да подобрят предлаганите топ-услуги.

Вчера, AllThingsD разпространиха вътрешнокорпоративен имейл на Yahoo!, който гласеше, че:

“Считано от 01 май Yahoo! ще съсредоточи усилията си в три основни направления – клиенти, региони и технологии, а целта ще бъде да успеят да доставят най-доброто възможно потребителско преживяване на фона на ясна финансова отчетност, която ще гарантира желаните резултати.

Новата ни група “Клиенти” ще създава и допринася за най-незабравимото преживяване на нашите клиенти, ще ги ангажира и ще ги кара да се чувстват специални. “Регионалните” ще комуникират с рекламодателите и ще бъдат отговорни за приходите на Yahoo!. “Технологичните” екипи ще бъдат ангажирани с това да предложат нова, подобрена инфраструктура  на платформите ни, за да подпомогнат останалите две групи да предложат най-добрите продукти на пазара и най-незабравимото потребителско преживяване на нашите клиенти, при това в най-кратки срокове.”

В какво конкретно ще се изразяват промените в Yahoo!?

Потребители:

  • Медията на Yahoo!, която включва заглавната страница на Yahoo!, Новини, Финанси, Спорт и Забавления ще бъде отделена от Продажбите.
  • Yahoo! Commerce ще бъде натоварен със задачата да реализира по-високи приходи и възвращаемост на инвестицията на компанията от реклама и финансови транзакции в областта на  автомобили, онлайн търговия, пътувания, работа и недвижими имоти. Амбицията е продуктът да се превърне в основен конкурент на PayPal.
  • Yahoo search ще бъде използван за изследване на потребителското поведение и “връзките”, които потребителите осъществяват в интернет, за да могат от компанията да  да оптимизират и подобрят то-продуктите си Mail, Messenger, Flickr и Answers.
“Екипът, отговорен за клиентите трябва да промени фундаментално начините, по които ние предлагаме и доставяме потребителското преживяване от своите продукти,” споделя Скот Томпсън във вътрешните разпореждания.

Региони:

“Регионалните” екипи ще отговарят единствено за печалбата от реклама на компанията и връзките с рекламодателите. Ще бъдат разделени на три групи – Северна и Южна Америка, Азия Пасифик и Европа и Среден Изток и Африка.

Технологии:

Технологичният екип на Yahoo! ще работи върху “основните платформи” на компанията, сред които са Analytics, CORE, Yahoo Labs, дейта центровете и “облачната” инфраструктура. Задачата им е да “предоставят незабравимо потребителско преживяване на потребителите на Yahoo!, да подобрят персонализацията и да оптимизират приходите.”

Ще продължаваме да следим всичко, което се случва около компанията и очакваме с нетърпение финансовите й отчети другата седмица, въпреки че от там вече заявиха, че са реализирали 100 млн. долара повече спрямо първото тримесечие на предходната година, колкото и  неочаквано за всички да звучи това.

Всяка марка разказва история, BRAVO я превръща в легенда

„Методът BRAVO“ е нашата авторска методология, доказана с над 25 години опит и 800+ успешни бранд стратегии в България, Европа и САЩ. Ако искате да научите повече за нашите подходи и как помагаме на бизнеси като вашия  – поръчайте своето копие на книгата “Методът BRAVO – маркетинг мастърклас”.

Успехът не е случайност – той е резултат от доказан опит и работещи стратегии!

css.php