Седмица след като уволни 14% от персонала си, изпълнителният директор на Yahoo! Скот Томпсън обяви новата корпоративна политика на компанията, която ще се измести по посока на комуникационните продукти на компанията – Mail, Messenger, Flickr и Answers, ще се запазят звената за регионална продажба, а технологичните екипи ще съсредоточат усилията си в поддръжката на базата данни и “облачните” технологии.
Когато пое поста през януари, Скот Томпсън заяви, че не се обсъждат планове за продажба на компанията и неговата първа задача ще бъде да да възстанови корпоративната политика и дух вътре в компанията, за да имат възможността да подобрят предлаганите топ-услуги.
Вчера, AllThingsD разпространиха вътрешнокорпоративен имейл на Yahoo!, който гласеше, че:
“Считано от 01 май Yahoo! ще съсредоточи усилията си в три основни направления – клиенти, региони и технологии, а целта ще бъде да успеят да доставят най-доброто възможно потребителско преживяване на фона на ясна финансова отчетност, която ще гарантира желаните резултати.
Новата ни група “Клиенти” ще създава и допринася за най-незабравимото преживяване на нашите клиенти, ще ги ангажира и ще ги кара да се чувстват специални. “Регионалните” ще комуникират с рекламодателите и ще бъдат отговорни за приходите на Yahoo!. “Технологичните” екипи ще бъдат ангажирани с това да предложат нова, подобрена инфраструктура на платформите ни, за да подпомогнат останалите две групи да предложат най-добрите продукти на пазара и най-незабравимото потребителско преживяване на нашите клиенти, при това в най-кратки срокове.”
В какво конкретно ще се изразяват промените в Yahoo!?
Потребители:
- Медията на Yahoo!, която включва заглавната страница на Yahoo!, Новини, Финанси, Спорт и Забавления ще бъде отделена от Продажбите.
- Yahoo! Commerce ще бъде натоварен със задачата да реализира по-високи приходи и възвращаемост на инвестицията на компанията от реклама и финансови транзакции в областта на автомобили, онлайн търговия, пътувания, работа и недвижими имоти. Амбицията е продуктът да се превърне в основен конкурент на PayPal.
- Yahoo search ще бъде използван за изследване на потребителското поведение и “връзките”, които потребителите осъществяват в интернет, за да могат от компанията да да оптимизират и подобрят то-продуктите си Mail, Messenger, Flickr и Answers.
“Екипът, отговорен за клиентите трябва да промени фундаментално начините, по които ние предлагаме и доставяме потребителското преживяване от своите продукти,” споделя Скот Томпсън във вътрешните разпореждания.
Региони:
“Регионалните” екипи ще отговарят единствено за печалбата от реклама на компанията и връзките с рекламодателите. Ще бъдат разделени на три групи – Северна и Южна Америка, Азия Пасифик и Европа и Среден Изток и Африка.
Технологии:
Технологичният екип на Yahoo! ще работи върху “основните платформи” на компанията, сред които са Analytics, CORE, Yahoo Labs, дейта центровете и “облачната” инфраструктура. Задачата им е да “предоставят незабравимо потребителско преживяване на потребителите на Yahoo!, да подобрят персонализацията и да оптимизират приходите.”
Ще продължаваме да следим всичко, което се случва около компанията и очакваме с нетърпение финансовите й отчети другата седмица, въпреки че от там вече заявиха, че са реализирали 100 млн. долара повече спрямо първото тримесечие на предходната година, колкото и неочаквано за всички да звучи това.