NewTrend.bg, 14.07.2011г. – Вероятността собственик на Apple iPhone или Apple iPad да кликне върху мобилна реклама е два пъти по-голяма в сравнение със собствениците на мобилни телефони, ползващи системата на Android, гласи проучване, цитирано от MediaMind.
Според проучването, озаглавено Tiny Screen, Huge Results е установено, че операционната система на Apple има два пъти по-висок коефициент на кликове (CTR), в сравнение с Android и пет пъти по-висок CTR в сравнение с операционната система на Blackberry. В допълнение, постигнатата ефективност на рекламните кампании, излъчени през мобилните телефони са достигнали 0,61% CTR. Същите банер кампании за настолни компютри са достигнали едва 0,07% CTR.
Анализът на поведението на мобилните потребители показва още, че те са активни и браузват в интернет в извън работно време, докато потребителите на настолни устройства са най-активни в работно време, което е напълно логично.
Изследването показва също, че мобилните рекламите в бизнес сектор „забавления”, „търговия с бързооборотни стоки” и финансови услуги са най-успешни, а тези в бизнес сектор „облекло и мода”, както и „правителствени услуги” има най-слаба ефективност.
Въпреки по-високия коефициент на клик при мобилните рекламите сред потребителите на Apple, проучванията показват, че Android остава най- използваната операционна система не само в Европа, но и в САЩ – предпочитат я 35% от потребителите. На второ и трето място са iOS и операционната система на Blackbеrry с 24%, а Windows Mobile са последни в класацията с едва 4%.
Интересно е, че 74% от потребителите, които за първи път се сдобиват със смартфон, предпочитат Android, a 1,4% са се оказали от iPhone или друг смартфон, за да си закупят Android.