NewTrend.bg, 18.11.2010 г. – Изпълнителният директор на LinkedIn, мрежата за професионални контакти, Джеф Уайнър, заяви, че две думи – бирени кегове – ще защитават професионалната му социална мрежа от потенциална конкуренция от страна на Facebook.

За непосветените, Уайнър обясни, че под „бирени кегове“ има предвид събиранията, където някой ви държи с главата надолу и пиете бира от кег. Това не са снимките, които бихте искали потенциалният ви работодател да види, а във Facebook и MySpace са нещо напълно нормално. Необходимостта от разграничаването на семейството, личните приятели и работни запознанства е причината, поради която LinkedIn работи така добре, е мнението на Уайнър.

„Въпреки че Facebook има над 500 млн. потребители, прекалената свобода във видовете качвани снимки, не може да превърне социалната мрежа в професионална и следователно да ни бъде конкуренция,“ споделя мнението си Уайнър на Web 2.0 конференцията, която в момента се провежда в Сан Франциско.

LinkedIn има повече от 85 млн. потребители и в момента пазарната оценка на компанията надхвърля 2 млрд. долара. Компанията все още не е публична, но различни сайтове, като SharesPost, изчисляват оценки, на базата на цената, на която служители на компанията продават акциите си на вторичния пазар.

Растежът на потребителите и се ускорява, като осъзнават, че LinkedIn има много повече предимства от това да поддържа актуализирани визитни картички. На компанията и отне 477 дни да достигне милионният си потребител, а за достигането от 84 до 85 млн. са били нужни само 9 дни.

Уайнър сподели, че компанията му живо се интересува от обработването на придобитите данни по различни начини. Подобряване възможността за търсене в рамките на една професионална мрежа, например, може да се окаже много полезно за хората, търсещи отговори на въпроси от професионално естество. „В контраст с всеобхватната търсачка Google, една професионална търсачка може да предостави много по-таргетиран отговор.“

LinkedIn особено се интересува от обслужване на нововъзникващата „икономика на талантите“, както Уайнър я нарича. Това означава, че за професионалистите в бъдеще няма да е важно да знаят всичко, което могат да намерят. По-скоро, за тях ще е по-важно да се обградят с хора с подходящите знания. LinkedIn цели да свърже тези хора и да бъде катализатор на тази нова икономика на талантите.

css.php