Работното време на поколение Y

от | юни 26, 2015

Според The Business and Professional Women’s Foundation до 2025 г., 75% от глобалната работна сила ще бъде формирана от поколение Y. Характерно за поколение Y е да искат да променят статуквото и да се различават от своите родители. Те искат различен живот, различни семейства, различни заплати и различно работно време. Именно по тази причина големите компании въвеждат гъвкаво работно време, “work from home”петъци, отдалечени работни места, споделени работни места и всякакви удобности за представителите на поколение Y. Скорошно изследване на Vodafone във Великобритания показва, че 90% от работодателите са започнали да интегрират гъвкаво работно време. С този темп традиционния 8- часов работен ден ще се превърне по- скоро в изключение, отколкото  най- често срещаната система.

gen-y

 

Означава ли това обаче, че работата никога не спира? В равни други условия работим от 8 до 5, прибираме се вкъщи и забравяме за работата, мейлите, задачите и всичко останало. При гъвкавото работно време съществува реална опасност работата да стане постоянна, без време за почивка. Да, може би това е валидно за родителите на поколение Y, но не и за самите тях.

Имейлите и смартфоните коренно промениха трациционния 8-5 модел, а поколение Y започнаха да работят именно по това време. С wi-fi навсякъде те мгат да бъдат онлайн и достъпни по абсолютно всяко време и във всяка точка от света. Офисите станаха ненужни. Свикнахме да работим на гъвкаво работно време, докато сме в университета; да сме фрийлансъри; да учим по индивидуален план или достанционно; да посещаваме уебинари вместо семинари; да четем е-книги вместо хартиени книги. Всичко в името на оптимизирането на работното и свободното време.

Поколението на милениума са винаги онлайн.

Често ги обвиняват, че им липсва етика в работата и че са несериозни заради смесването на работни и лични отношения, но това се дължи на заложения им инстинкт да проверяват винаги смартфона си. Подобно на кучето на Павлов, когато представители на поколение Y видят известие или светеща лампичка, те веднага проверяват кой и за какво ги търси. Понякога не отговарят веднага, но за тях е важно да са запознати с всичко, което се случва. Истината е, че поколение Y е много различно от предшестващото го поколение на бейби бумърите и технологията има основна роля в това различие. Всъщност поколение Y не работи по- малко ефективно и нямат по- ниска работна етика- те просто работят различно.

Много компании се опасяват, че ако махнат закоравелите системи на работния процес ще предизвикат служителите си да бъдат лесно разсеяни и по- малко продуктивни. Това е грешно разбиране, тъй като за поколение Y е важно те да бъдат приемани като личности и да им бъде обръщано индивидуално внимание и отношение- и именно тези принципи ги правят лоялни и отговорни работници.

laptop

Служителите от поколение Y не приемат работа, в която им е забранен достъпът до Facebook.

За тях Facebook не е губене на време, а източник на информация, вдъхновение и постоянна връзка с външния свят. Ако за техните родители е било важно да четат вестници сутрин, да имат красива гледка от прозореца и да могат да използват телефон в обедната почивка, то за поколение Y всичко това се замества от Facebook, Instagram, Pinterest и Twitter. Изследването на Cisco „ Connected world technology” показва, че повече от половината представители на поколение Y предпочита достъп до социалните мрежи вместо по- висока заплата.

Служителите от поколение Y избират професии, които са свързани с нови технологии.

Те купуват тези нови технологии и вече служителят не е просто служител, той влиза и в ролята на потребител. Работата в компания като Microsoft, Apple, Facebook или Google е мечта не само заради технологиите, но и заради личното отношение към служителите.

 

Всяка марка разказва история, BRAVO я превръща в легенда

„Методът BRAVO“ е нашата авторска методология, доказана с над 25 години опит и 800+ успешни бранд стратегии в България, Европа и САЩ. Ако искате да научите повече за нашите подходи и как помагаме на бизнеси като вашия  – поръчайте своето копие на книгата „Методът BRAVO – маркетинг мастърклас“.

Успехът не е случайност – той е резултат от доказан опит и работещи стратегии!

css.php