Guardian излязоха с публикация, в която обсъждат доколко социалните медии са равнопоставени на останалите онлайн медии, когато става дума за регулациите на публикуваното съдържание или Twitter, Facebook и останалите би следвало да подлежат на различни медийни регулации, предвид че потребителите им, а не екип към компаниите, генерира съдържанието в тях.
Онлайн медиите, в които редакторски екип генерира съдържание са напълно различна категория от социалните мрежи, където потребителите го правят. Именно поради тази причина трябва и да бъдат третирани като такива, смятат експертите.
„Категорично откривам разлика между приятелското бърборене във Facebook или Twitter и организациите, чиито бизнес се уповава на това да пресъздават правилно и адекватно новините или споделяната информация,“ коментира пред Guardian съдия от Апелативния съд на Англия и Уелс, ангажиран с регулацията на медиите, след международния скандал с подслушването на телефоните, в който беше замесено и името на медийния магнат Рупърт Мърдок миналото лято.
Новите медийни регулации
В момента текат дебати по отношение на възможността онлайн новинарските медии и социалните мрежи да бъдат диференцирани в отделни групи и да подлежат на различни законови санкции за информацията, която разпространяват. Редица известни личности се оплакват за неверните слухове, които се „носят“ по техен адрес в социалните мрежи и настояват да бъде сложен край на тези практики.
Мислите ли, че е възможно?